Νέο εξεταστικό από 

το 2013...

Ενώ από του χρόνου θα γίνουν διορθωτικές παρεμβάσεις σύμφωνα με την υπουργό Παιδείας

 Νίκος Μάστορας



Η αναγκαιότητα αλλαγής του εξεταστικού συστήματος επισημάνθηκε χθες απο την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας. Η Αννα Διαμαντοπούλου και ο αρμόδιος για τις βάσεις υφυπουργός Γιάννης Πανάρετος στη συνέντευξη Τύπου για την ανακοίνωση των βάσεων υπεραμύνθηκαν της κατάργησης της βάσης του δέκα.
«Αφενός εξαρτάται από τον βαθμό δυσκολίας των θεμάτων κάθε χρόνο, αφετέρου πριν καταργηθεί η βάση του 10 οι αποτυχόντες πήγαιναν στο εξωτερικό ή στην ιδιωτική εκπαίδευση» είπαν.

Ηυπουργός και ο υφυπουργός δήλωσαν όμως ότι με αφορμή και τα φετινά αποτελέσματα, τον επόμενο κιόλας χρόνο θα γίνουν διορθωτικές παρεμβάσεις στο εξεταστικό σύστημα.

Συγκεκριμένα, μελετάται να θεσπιστεί ελεύθερη πρόσβαση με βάση το απολυτήριο του Λυκείου στις σχολές χαμηλής ζήτησης, να συμπτυχθεί ο χρόνος των εξετάσεων (τώρα διαρκούν σχεδόν δύο μήνες...) και να μειωθούν οι εμπλεκόμενοι καθηγητές, καθώς το ισχύον σύστημα παρουσιάζει ακραία φαινόμενα. Για παράδειγμα, είπε ο κ. Πανάρετος, φέτος λειτούργησαν 2.020 επιτροπές εξετάσεων με 30.165 εκπαιδευτικούς για 106.189 υποψηφίους, ενώ μια από τις κατηγορίες εξεταζομένων, αυτή των αποφοίτων ΕΠΑΛ που διεκδικούσαν θέση στα ΑΕΙ περιελάμβανε μόλις... 372 υποψηφίους, για τους οποίους υπήρχε ξεχωριστός εξεταστικός μηχανισμός.

Εξάλλου, οι μαθητές που τον Σεπτέμβριο του 2011 θα παρακολουθήσουν την Α΄ Λυκείου, θα εισαχθούν στα ΑΕΙ και ΤΕΙ της χώρας το 2013-14 με εντελώς καινούργιο εξεταστικό σύστημα, το οποίο μελετάται ήδη. Στο νέο σύστημα ουσιαστικό λόγο θα έχουν και τα ίδια τα πανεπιστήμια και ΤΕΙ της χώρας, ενώ κατά πάσα πιθανότητα η εισαγωγή, όπως έχει δηλώσει στο παρελθόν η κ. Διαμαντοπούλου, θα γίνεται πλέον σε σχολές και όχι σε συγκεκριμένα Τμήματα, στα οποία οι εισαχθέντες θα κατευθύνονται από το δεύτερο έτος, ανάλογα με τις επιδόσεις τους. Εν τω μεταξύ, με βασικά κριτήρια την επαγγελματική αποκατάσταση και την εγγύτητα στον τόπο διαμονής, λόγω της οικονομικής κρίσης, φαίνεται πως επέλεξε σχολή η πλειονότητα των υποψηφίων. Ετσι οι παιδαγωγικές σχολές έπεσαν φέτος λόγω των μειωμένων προσλήψεων, ενώ ανέβηκαν οι νομικές, στρατιωτικές, αστυνομικές, οικονομικές, με τις ιατρικές να κρατούν ξανά τα σκήπτρα παρά τη μικρή πτώση. Η τάση των υποψηφίων να επιλέγουν σχολές και με κριτήριο την εγγύτητα στον τόπο διαμονής τους φαίνεται από το παράδειγμα των σχολών λογιστικής των ΤΕΙ, όπου οι κεντρικές ανέβηκαν εως 670 μόρια, ενώ ορισμένες απο τις περιφερειακές έπεσαν έως και 1.954 μόρια- δηλαδή το ίδιο γνωστικό αντικείμενο κινείται σε 2 ταχύτητες, ανάλογα με την έδρα του ιδρύματος. Παράλληλα, σημειώθηκαν και αρκετές «έξυπνες» επιλογές υποψηφίων σε ειδικότητες, που ανέβασαν απρόσμενα τον πήχυ σε σχολές όπως λ.χ. της Συντήρησης Αρχαιοτήτων του ΤΕΙ Αθήνας (+2.152 μόρια από πέρσι) ή της Εσωτερικής Αρχιτεκτονικής και Διακόσμησης ΤΕΙ Σερρών (+1.922).

ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΚΡΙΣΗΣ
Με βασικά κριτήρια την επαγγελματική αποκατάσταση και την εγγύτητα στον τόπο διαμονής, λόγω της οικονομικής κρίσης, φαίνεται πως επέλεξε σχολή η πλειονότητα
[ ΙΝFΟ ]
Στην ιστοσελίδα του υπουργείου Παιδείας (http://www. minedu. gov.gr) οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να μάθουν τα αποτελέσματα πληκτρολογώντας τον οκταψήφιο κωδικό τους αριθμό και τους τέσσερις αρχικούς χαρακτήρες (Επώνυμο, Ονομα, Πατρώνυμο, Μητρώνυμο). Επίσης μπορούν να απευθύνονται και στον αριθμό 1500.

Τα ΤΕΙ που δεν ήθελε κανείς

ΠΑΡΑ ΤΗΝ κατάργηση της βάσης, συνολικά 4.108 θέσεις έμειναν και φέτος κενές κυρίως σε 27 τμήματα ΤΕΙ της περιφέρειας, επειδή ελάχιστοι καταδέχθηκαν να τα δηλώσουν! Μπορεί ο αριθμός των κενών θέσεων να είναι κατά πολύ μικρότερος από τον περυσινό (20.390 κενές θέσεις το 2009), ωστόσο το γεγονός αυτό καταδεικνύει την ανάγκη συγχωνεύσεων, αλλαγής γνωστικού αντικειμένου ή και καταργήσεων ορισμένων τμημάτων, που εδώ και πολλά χρόνια απαξιώνονται συστηματικά από τους υποψηφίους. Πόλεις που φιλοξενούν τέτοια τμήματα, όπως η Κοζάνη, η Φλώρινα, το Μεσολόγγι, η Ηγουμενίτσα, η Πρέβεζα, η Καλαμάτα κ.ά. ενδεχομένως αντιμετωπίζουν το ζήτημα με κριτήρια που αφορούν κυρίως τις τοπικές οικονομίες (οι φοιτητές τονώνουν τις αγορές), ωστόσο είναι πλέον πασιφανές ότι τα τμήματα αυτά δεν έχουν τη δυνατότητα να συνεχίσουν να λειτουργούν έτσι όπως είναι τώρα οργανωμένα. Η υπουργός Παιδείας εξάλλου προανήγγειλε τη χωροταξική αναδιάρθρωση της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, στα πλαίσια της οποίας όλες αυτές οι περιπτώσεις θα εξεταστούν, ενώ εξετάζονται ακόμα και συγχωνεύσεις πανεπιστημίων και ΤΕΙ στις ίδιες περιφέρειες. source:tanea.gr
top