Στην τελική ευθεία η

αναδιοργάνωση της 

Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας...


Ο υπουργός Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων Δημήτρης Ρέππας
Ο υπουργός Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων Δημήτρης Ρέππας
Αθήνα
Αλλαγές στο ισχύον θεσμικό καθεστώς της ΥΠΑ υπεισέρχονται με το νέο σχέδιο νόμου που προωθεί το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων για την αναδιοργάνωση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και το οποίο είχε τεθεί σε δημόσια διαβούλευση.

Στόχος του σχεδίου νόμου, το οποίο αποτελείται από 31 άρθρα και υπογράφουν οι συναρμόδιοι υπουργοί, είναι η αναβάθμιση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και η αναδιοργάνωσή της σύμφωνα με τα διεθνή και ευρωπαϊκά πρότυπα, ώστε να μπορέσει η ΥΠΑ να ανταποκριθεί στις αυξημένες απαιτήσεις για την ασφάλεια, την εξειδίκευση, την αποτελεσματικότητα και την αποδοτικότητα των υπηρεσιών αεροναυτιλίας.

Ειδικότερα, αναδιαρθρώνεται και μετονομάζεται η Γενική Διεύθυνση Αεροναυτιλίας σε «Γενική Διεύθυνση Φορέα Παροχής Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας» και καθορίζονται οι αρμοδιότητες και οι υπηρεσίες της, σύμφωνα με το ισχύον ευρωπαϊκό κανονιστικό πλαίσιο.

Το σχέδιο νόμου προβλέπει ότι στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας διατηρούνται τρεις Γενικές Διευθύνσεις, και συγκεκριμένα η Γενική Διεύθυνση Φορέα Παροχής Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας, η Γενική Διεύθυνση Αερομεταφορών και η Γενική Διεύθυνση Διοικητικής Υποστήριξης.

Παράλληλα, ρυθμίζονται ζητήματα που αφορούν στις δυνατότητες αξιοποίησης και ανάπτυξης των κρατικών αεροδρομίων.

Συγκεκριμένα, προβλέπεται η δυνατότητα σύστασης ανωνύμων εταιρειών με μοναδικό μέτοχο το Ελληνικό Δημόσιο και αντικείμενο τη διοίκηση, αξιοποίηση και ανάπτυξη των κρατικών αερολιμένων και αφετέρου τη δυνατότητα παραχώρησης δικαιωμάτων που αφορούν στη διοίκηση, αναβάθμιση, ανάπτυξη, λειτουργία κλπ κρατικών αεροδρομίων σε νομικά πρόσωπα. Για το λόγο αυτό προβλέπεται η σύσταση Διεύθυνσης Πολιτικού Σχεδιασμού Ανάπτυξης και Αξιοποίησης Αεροδρομίων στη Γενική Διεύθυνση Μεταφορών του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.

Ακόμη, με το σχέδιο νόμου ρυθμίζονται:
  • Το καθεστώς της παροχής επίγειας εξυπηρέτησης (ground handling) στους 34 Ελληνικούς αερολιμένες.
  • Ζητήματα μεταφοράς προσωπικού (ιπτάμενοι χειριστές και μηχανικοί) από την πρώην Ολυμπιακή
  • Θέματα ασφάλειας της πολιτικής αεροπορίας από έκνομες ενέργειες.
  • Το ύψος, οι υπόχρεοι καταβολής και η διαδικασία είσπραξης του ανταποδοτικού τέλους υπέρ της Αρχής Συντονισμού Πτήσεων.source:in.gr
top