Το μαρτύριο της σταγόνας

Μιχάλης Παπανίδης


Στο «ίδιο έργο θεατές» είναι και πάλι οι Έλληνες, οι οποίοι βρίσκονται ξανά στη θέση του… ομήρου των ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων.

Ο απόλυτος παραλογισμός, κυρίως των φορτηγατζήδων, οι οποίοι εκβιάζουν για τα συμφέροντά τους όλη την κοινωνία, αλλά και του κράτους, που εν μέσω θέρους άρον-άρον προωθεί, την κατά τα άλλα απολύτως αναγκαία, απελευθέρωση του επαγγέλματος των φορτηγών και βυτιοφόρων δημόσιας χρήσης.
Ουρές στα βενζινάδικα
Ουρές στα βενζινάδικα
Οι βενζινοπώλες από την πλευρά τους έχουν ήδη αρχίσει να «τρίβουν τα χέρια» τους, καθώς οι ως συνήθως πανικόβλητοι Έλληνες οδηγοί σπεύδουν να φουλάρουν τα ρεζερβουάρ των αυτοκινήτων τους για να είναι προετοιμασμένοι στην περίπτωση που η απεργία διαρκείας προκαλέσει προβλήματα και στην αγορά καυσίμων.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ότι καθ' όλη τη διάρκεια της νύχτας, οι οδηγοί κατέκλυσαν τα βενζινάδικα, αναμένοντας έως και μία ώρα για να εξυπηρετηθούν.

Το «καπέλο» στην ήδη πανάκριβη τιμή της βενζίνης έχει κάνει την εμφάνισή του, μαζί με τις πρώτες ουρές στα βενζινάδικα. Αποτέλεσμα, οι αδειούχοι του Αυγούστου να πληρώσουν ακόμη ακριβότερα τις ολιγοήμερες, έτσι κι αλλιώς, διακοπές τους και κάποιοι ασυνείδητοι να κάνουν «χρυσές δουλειές» με την τσέπη του φτωχού.

Αν και αρχικά η απεργία διαρκείας των ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων είχε προγραμματιστεί να αρχίσει στις 27 Αυγούστου, οι οδηγοί αποφάσισαν να την ξεκινήσουν άμεσα, γεγονός που επιδεινώνει τα προβλήματα στην τροφοδοσία της αγοράς, εν μέσω της κορύφωσης της τουριστικής περιόδου.

Οι οδηγοί κατηγορούν την κυβέρνηση για αιφνιδιασμό και επικεντρώνουν κυρίως τις επικρίσεις τους
Xειρόφρενο τράβηξαν τα βυτιοφόρα
Xειρόφρενο τράβηξαν τα βυτιοφόρα στο θέμα της αξίας της άδειας, σημειώνοντας ότι «το κράτος τους πούλησε τις άδειες σε τριπλάσια αξία από τη σημερινή».

Το σχετικό νομοσχέδιο, που προωθεί το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών συζητήθηκε και εγκρίθηκε την Παρασκευή από το Υπουργικό Συμβούλιο και «ανοίγει» το κλειστό επάγγελμα των οδικών εμπορευματικών μεταφορών και προωθούνται εταιρείες οδικού μεταφορέα.

Οι άδειες ήταν «κλειστές» από το 1971 και αφορούν περίπου 30.000 φορτηγά οχήματα.Οι εταιρείες οδικού μεταφορέα θα έχουν τη μορφή ΑΕ, ή ΕΠΕ και μεταξύ των κριτηρίων λειτουργίας τους θα είναι οι οικονομικές τους δυνατότητες, η επαγγελματική τους επάρκεια και η φήμη τους. Για τις παλιές άδειες, εξάλλου, ισχύει μια τριετία προσαρμογής έως το 2013.

Το πρόβλημα είναι, ότι σήμερα οι άδειες μεταβιβάζονται από χέρι σε χέρι ή από πατέρα σε γιό και με την απελευθέρωσή τους χάνουν την πλασματική αξία τους. Οι ιδιοκτήτες των αδειών αυτών θεωρούν ότι είχαν μια ολόκληρη περιουσία στα χέρια τους, την οποία χάνουν μέσα σε μία νύχτα, χωρίς να προσμετρούν τα κέρδη που αποκόμισαν από το 1971 έως σήμερα, που δεν εκδόθηκαν νέες άδειες.
source:zougla.gr
top