Εκπτώσεις σε καφέ-μπαρ
και εστιατόρια!
Δέλεαρ για τους καταναλωτές
Ζωή Λιάκα Αγγελική Καραγεώργου
Καφές με ένα ευρώ, τυρόπιτα δώρο με την αγορά κάποιου ροφήματος και δύο κυρίως πιάτα στην τιμή του ενός είναι μερικές από τις προσφορές που έχουν αρχίσει εδώ και ημέρες στον χώρο της καφεστίασης και, όπως όλα δείχνουν, δεν θα είναι παροδικές.
«Oι προσφορές επηρεάζουν τον πελάτη κυρίως ψυχολογικά και όχι πρακτικά. Θα μπει πιο εύκολα σε ένα μαγαζί που βλέπει ότι μπορεί να πάρει κάτι δωρεάν ή σε καλύτερη τιμή, ακόμη και αν δεν χρησιμοποιήσει την έκπτωση ή το προϊόν που δικαιούται».
Ο Βαγγέλης Κατσέλης, ιδιοκτήτης του εστιατορίου «Μezzaluna» στο Golden Ηall, θεωρεί ότι και οι χώροι της εστίασης δεν θα μπορούσαν να μην παρασυρθούν στο χορό των προσφορών που έχει αρχίσει από το λιανεμπόριο. Η οικονομική ύφεση δεν άφησε απ΄ έξω ούτε και αυτό το κομμάτι της αγοράς το οποίο έχει πολύ μεγάλο μερίδιο τζίρου: 800 εκατ. ευρώ ξοδεύουν οι Ελληνες τον χρόνο για να πιουν καφέ, ενώ ο τζίρος για μπαρ, εστιατόρια και καφέ ανεβαίνει σε δυσθεώρητα ύψη και αγγίζει τα 7 δισ. ευρώ. Η ύφεση της οικονομίας επέβαλε τον ρυθμό της και σε αυτό τον κλάδο και η αντίδραση των επαγγελματιών του χώρου ήταν άμεση.
Ολοένα και περισσότερα καταστήματα δελεάζουν τους καταναλωτές με προσφορές και μειώσεις τιμών. Σύμφωνα με τον κ. Κατσέλη, αυτή η τακτική δίνει περισσότερα κίνητρα για τους πελάτες να μπουν στα μαγαζιά: «Πιο εύκολα θα παραγγείλει κάποιος ένα μενού τριών πιάτων που στοιχίζει 12 ευρώ, ενώ θα κόστιζε σχεδόν τα διπλάσια. Επίσης, για το προσωπικό του Golden Ηall προσφέρουμε ένα πιάτο κάθε ημέρα με 5 ευρώ και τον καφέ με 1 ευρώ αντίστοιχα».
Μέχρι πριν από έναν χρόνο οι καταναλωτές κάθονταν στο τραπέζι και έδιναν την παραγγελία χωρίς να κοιτάζουν τιμές - και φυσικά τα πιάτα πάντα περίσσευαν. Αυτό που παρατηρεί ο Βασίλης Κενάτσος, σερβιτόρος του «Μezzaluna» στο Golden Ηall, είναι ότι ο κόσμος τώρα μελετά τον κατάλογο καλά προτού δώσει την παραγγελία του και κάνει περισσότερες διευκρινιστικές ερωτήσεις για το μενού και τις τιμές. «Θυμάμαι χαρακτηριστικά ότι είχαν έρθει δύο κυρίες με δύο παιδιά, οι οποίες έδωσαν την παραγγελία τους και μετά κοίταξαν τον κατάλογο. Οταν είδαν τις τιμές, η μεγαλύτερη κυρία άρχισε να φωνάζει και να λέει στη νεώτερη (μάλλον επρόκειτο για νύφη και πεθερά) να ακυρώσουν την παραγγελία. Εστησαν έναν γερό καβγά μπροστά μου!»
Πλήγμα και η απαγόρευση του τσιγάρου
Ο ΑΝΤΩΝΗΣ ΚΑΡΤΕΛΗΣ είναι υπεύθυνος προσωπικού του cafι «Danesi» στο Golden Ηall. Σε κάθε μενού ο πελάτης έχει ένα ρόφημα δώρο. Η προσφορά αυτή, όπως λέει, αύξησε την κίνηση του μαγαζιού και φυσικά τον τζίρο. Και προσθέτει: «Νομίζω ότι μετά τον Σεπτέμβριο όλοι θα πρέπει να κάνουμε κάτι περισσότερο και να σκεφτούμε πώς θα μπορέσουμε να κρατηθούμε. Εκτός από την κρίση, από τον Σεπτέμβριο θα έχουμε και την απαγόρευση του τσιγάρου. Αυτό το μέτρο θα επιβαρύνει ακόμη περισσότερο την ήδη πεσμένη αγορά».
«Η τελευταία ώρα λειτουργίας του καταστήματος λέγεται happy hour και κατά τη διάρκειά της διατίθενται στη μισή τιμή επιλεγμένα προϊόντα, όπως τα συνοδευτικά του καφέδηλαδή κρουασάν, τυρόπιτες - καθώς και τα προϊόντα βιτρίνας» λέει στα «ΝΕΑ» ο κ. Σταύρος Μαρτινόπουλος, υπεύθυνος του καταστήματος «Γρηγόρης Μικρογεύματα» στην οδό Σόλωνος. Οπως εξηγεί, οι καταναλωτές ανταποκρίνονται στις συγκεκριμένες προσφορές και παραδέχεται ότι ήταν αρκετοί εκείνοι που τις ζητούσαν προτού καν αρχίσουν. «Σε μια τόσο δύσκολη περίοδο, ο κόσμος αναζητά την ποιότητα σε καλή τιμή. Η κίνηση, ωστόσο, εξακολουθεί να είναι μειωμένη».
Εκπτωτικά κουπόνια
«Πριν από λίγες ημέρες, σε εστιατόριο γνωστής αλυσίδας με κάθε γεύμα άνω των 15 ευρώ σου έδιναν εκπτωτικά κουπόνια για να τα εξαργυρώσεις την επόμενη φορά που θα το επισκεφτείς. Αντίθετα με τις εκπτώσεις στον χώρο της ένδυσης, πάντως, νομίζω ότι οι προσφορές σε φαγητό και καφέ επιδέχονται βελτίωση. Σε αρκετές περιπτώσεις μάλιστα εξακολουθείς να πληρώνεις 4 ευρώ τον καφέ ενώ υπάρχει περιθώριο για καλύτερες τιμές» λέει στα «ΝΕΑ» η 18χρονη Ελενα Τριανταφύλλου. Προσθέτει μάλιστα ότι παρά το ότι «ο Ελληνας δύσκολα θα κόψει τους καφέδες», πρέπει να γίνουν μεγαλύτερες προσπάθειες επειδή σε μια τέτοια περίοδο οικονομικά είσαι πολύ πιο συγκρατημένος.
Χαμηλότερες τιμές στα μέλη!
ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ όμως, μόνο οι μεγάλες αλυσίδες καφεστίασης που έχουν μπει στη διαδικασία των εκπτώσεων. Ολο και περισσότερες συνοικιακές καφετέριες ρίχνουν τις τιμές προκειμένου να μη χάσουν τους πελάτες τους. Χαρακτηριστικό παράδειγμα μιας τέτοιας περίπτωσης αποτελεί το καφέ-μπαρ «UΝDΙCΙ» στον Αλιμο, το οποίο με μια κάρτα μέλους που προσφέρει δωρεάν στους θαμώνες του, μειώνει τις τιμές για συγκεκριμένες ώρες της ημέρας.
«Ο πελάτης δίνει το ονοματεπώνυμό του και το τηλέφωνό του και σε μία εβδομάδα έχει την κάρτα στα χέρια του. Με αυτήν, ο φρέντο από 4,30 ευρώ στοιχίζει 2,50, ο φραπέ από 3,80 φτάνει στα 2 ευρώ. Ισχύει από τις 10 το πρωί μέχρι τη 1 το μεσημέρι και από τις 7 το απόγευμα έως τις 10 το βράδυ, αλλά μόνο για τις καθημερινές.
Επιπλέον έκπτωση υπάρχει στις μπίρες, στο club-σάντουιτς και τη σαλάτα caesar΄s», εξηγεί η 20χρονη Νότα Αδαμαντίδου, υπάλληλος της καφετέριας. Σημειώνει επίσης ότι μετά την έναρξη των συγκεκριμένων προσφορών η πελατεία αυξήθηκε κατά τις συγκεκριμένες ώρες.
«Ειδικότερα τις βραδινές ώρες, το μαγαζί είναι γεμάτο και ο κόσμος αντιμετωπίζει με ενθουσιασμό αυτή την προσπάθεια, η οποία γίνεται εδώ και έξι μήνες» λέει χαρακτηριστικά.
Την άποψη της Νότας, ωστόσο, συμμερίζεται και η θαμώνας της καφετέριας, Αναστασία Ιωάννου. «Είναι μια πολύ καλή ιδέα σε τέτοιους καιρούς- και όχι μόνο για τους πελάτες, αλλά και για το ίδιο το κατάστημα σε επίπεδο ανταγωνισμού» λέει η 19χρονη φοιτήτρια, συμπληρώνοντας: «Το να δώσεις 4,50 ευρώ για έναν καφέ σε μια συνοικιακή καφετέρια, δεν αξίζει τον κόπο. Μία τέτοια κίνηση, λοιπόν, είναι σαν δώρο από τους ιδιοκτήτες προς τους πελάτες που τιμούν το κατάστημα». source:tanea.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου