Ιστορικό αρνητικό ρεκόρ
σε πωλήσεις αυτοκινήτων από το 1995...
Ο κλάδος του αυτοκινήτου ζει πολύ έντονα την οικονομική κρίση, με το πρώτο δεκαπενθήμερο του Σεπτεμβρίου να αποτελεί νέο ρεκόρ πτώσης πωλήσεων από το 1995, με τις διελεύσεις πελατών να είναι σχεδόν μηδενικές. Σύμφωνα με στοιχεία του ΣΕΑΑ (Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων), οι ταξινομήσεις τις πρώτες 15 ημέρες έφθασαν τις 3.050, νούμερο που μεταφράζεται σε απώλειες της τάξεως του 51%, σε σύγκριση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2009, όπου οι ταξινομήσεις ήταν 6.222.
Ανακοίνωση για την κατάσταση
Σύμφωνα με τον ΣΕΑΑ: «Η δραματική, συνεχιζόμενη κάμψη στην αγορά αυτοκινήτου προκαλεί το ίδιο αποτέλεσμα στα σχετιζόμενα δημοσιονομικά έσοδα. Συνεπώς, αντίθετα από τις επιδιώξεις, η εκτεταμένη αύξηση της φορολογίας στην αγορά και στη χρήση των αυτοκινήτων έχει οδηγήσει οριστικά σε σημαντικότατη υστέρηση κρατικών εσόδων, εξαιτίας της ''ελαστικότητας'' της συγκεκριμένης αγοράς. Το κράτος μέχρι πρόσφατα εισέπραττε ετησίως πλέον του 1,5 δις ευρώ από τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων, με το ποσό αυτό να μειώνεται στο 1 δις ευρώ περίπου το 2009, λόγω της πτώσης της αγοράς από την κρίση κατά 17,5% ως προς το 2008. Το 2010, με την αγορά να οδηγείται σε κάμψη μεγαλύτερη του 50% σε απόλυτους αριθμούς, αλλά και σε ποιοτική πτώση των πωλήσεων, τα έσοδα του κράτους θα περιοριστούν σε λίγο πάνω από 600 εκατομμύρια ευρώ. Η υστέρηση των εσόδων, ακόμη και ως προς το χαμηλό ''πήχη'' των σχετικών εγγραφών στον προϋπολογισμό (980 εκατομμύρια ευρώ), θα είναι της τάξεως των 350-400 εκατομμυρίων ευρώ».
Μέτρα από την Ε.Ε.
Στη συνέχεια, ο ΣΕΑΑ προτείνει λύσεις που έχουν δοκιμαστεί σε πολλές χώρες της Ε.Ε. προκειμένου να αποφευχθεί η κατάρρευση: «Οι παράγοντες της αγοράς αυτοκινήτου, η οποία σε 30.000 περίπου επιχειρήσεις ανά την επικράτεια απασχολεί περισσότερους από 90.000 εργαζόμενους, ζητούν από την πολιτεία να λάβει επειγόντως κατάλληλες πρωτοβουλίες, ώστε να περιοριστεί έστω μερικώς η κατάρρευση και να ενισχυθούν τα δημόσια έσοδα. Στην κατεύθυνση αυτή πρέπει να αξιοποιηθούν επιτυχημένα παραδείγματα που εφαρμόστηκαν σε άλλα κράτη της Ε.Ε., δίχως κρατική εκταμίευση, αντίθετα με πολύ σημαντικό δημοσιονομικό όφελος».source:zougla.gr
Ανακοίνωση για την κατάσταση
Σύμφωνα με τον ΣΕΑΑ: «Η δραματική, συνεχιζόμενη κάμψη στην αγορά αυτοκινήτου προκαλεί το ίδιο αποτέλεσμα στα σχετιζόμενα δημοσιονομικά έσοδα. Συνεπώς, αντίθετα από τις επιδιώξεις, η εκτεταμένη αύξηση της φορολογίας στην αγορά και στη χρήση των αυτοκινήτων έχει οδηγήσει οριστικά σε σημαντικότατη υστέρηση κρατικών εσόδων, εξαιτίας της ''ελαστικότητας'' της συγκεκριμένης αγοράς. Το κράτος μέχρι πρόσφατα εισέπραττε ετησίως πλέον του 1,5 δις ευρώ από τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων, με το ποσό αυτό να μειώνεται στο 1 δις ευρώ περίπου το 2009, λόγω της πτώσης της αγοράς από την κρίση κατά 17,5% ως προς το 2008. Το 2010, με την αγορά να οδηγείται σε κάμψη μεγαλύτερη του 50% σε απόλυτους αριθμούς, αλλά και σε ποιοτική πτώση των πωλήσεων, τα έσοδα του κράτους θα περιοριστούν σε λίγο πάνω από 600 εκατομμύρια ευρώ. Η υστέρηση των εσόδων, ακόμη και ως προς το χαμηλό ''πήχη'' των σχετικών εγγραφών στον προϋπολογισμό (980 εκατομμύρια ευρώ), θα είναι της τάξεως των 350-400 εκατομμυρίων ευρώ».
Μέτρα από την Ε.Ε.
Στη συνέχεια, ο ΣΕΑΑ προτείνει λύσεις που έχουν δοκιμαστεί σε πολλές χώρες της Ε.Ε. προκειμένου να αποφευχθεί η κατάρρευση: «Οι παράγοντες της αγοράς αυτοκινήτου, η οποία σε 30.000 περίπου επιχειρήσεις ανά την επικράτεια απασχολεί περισσότερους από 90.000 εργαζόμενους, ζητούν από την πολιτεία να λάβει επειγόντως κατάλληλες πρωτοβουλίες, ώστε να περιοριστεί έστω μερικώς η κατάρρευση και να ενισχυθούν τα δημόσια έσοδα. Στην κατεύθυνση αυτή πρέπει να αξιοποιηθούν επιτυχημένα παραδείγματα που εφαρμόστηκαν σε άλλα κράτη της Ε.Ε., δίχως κρατική εκταμίευση, αντίθετα με πολύ σημαντικό δημοσιονομικό όφελος».source:zougla.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου