Πώς να ενισχύσεις την
αυτοπεποίθησή σου στον εργασιακό χώρο...
Τι είναι η ζωή μας κυρίως; Σπίτι και δουλειά. Σπίτι σημαίνει σύντροφος, σύζυγος, παιδιά, φίλοι... Δουλειά σημαίνει συνάδελφοι, καριέρα, χρήμα, δημιουργία... Η ζωή μας είναι βασικά χωρισμένη σε δύο μέρη: Στα επαγγελματικά και στα προσωπικά.
Η λέξη κλειδί και στους δύο τομείς είναι η αυτοεκτίμηση. Που όπως χαρακτηριστικά σημειώνει η ψυχολόγος Ντόρα Μίνου “είναι από τις καλύτερες άμυνες ενάντια στην κατάθλιψη”.
Ο κάθε άνθρωπος “έχοντας ισχυρή και θετική αίσθηση του εαυτού του, δύσκολα παραιτείται από τυχόν δυσικολίες που μπορεί να προκύψουν”.
Η εργασία είναι ένας από τους σημαντικότερους τομείς που μπορούν να επηρρεάσουν την αυτοεκτίμησή μας -είτε αρνητικά είτε θετικά.
Τι να προσέξεις!!!
Τι μπορεί να αποδυναμώσει την αυτοεκτίμησή σου στο χώρο εργασίας:
-Η έλλειψη αναγνώρισης: Φυσικό δεν είναι; Δουλεύεις, δουλεύεις, προσπαθείς, αλλά πρακτικά δεν βλέπεις αυτό να αναγνωρίζεται. Νιώθεις ανεπαρκής. Οι απαιτήσεις συνεχώς αυξάνονται... αλλά οι δεξιότητές σου και η παραγωγικότητά σου δεν αναγνωρίζονται. Καμία προαγωγή, καμία αύξηση. Και όλο αυτό “κλαδεύει” την αυτοεκτίμησή σου.
-Η έλλειψη αναγνώρισης: Φυσικό δεν είναι; Δουλεύεις, δουλεύεις, προσπαθείς, αλλά πρακτικά δεν βλέπεις αυτό να αναγνωρίζεται. Νιώθεις ανεπαρκής. Οι απαιτήσεις συνεχώς αυξάνονται... αλλά οι δεξιότητές σου και η παραγωγικότητά σου δεν αναγνωρίζονται. Καμία προαγωγή, καμία αύξηση. Και όλο αυτό “κλαδεύει” την αυτοεκτίμησή σου.
-Έλλειψη ορίων: Πολλές από εμάς δεν έχουν θέσει τα σωστά όρια στη ζωή τους. Μένουν στη δουλειά μέχρι αργά, γυρίζουν μαύρη νύχτα κουρασμένες και το μόνο που “αντέχουν” είναι να κοιμηθούν. Έτσι, οι φίλοι, ο σύντροφος, η οικογένεια μπαίνουν “στην άκρη”.
-Το επικοινωνιακό χάρισμα: Δουλειά σημαίνει πίεση και άγχος. Και όλο αυτό μπορεί να σε κάνει -κάποιες φορές- επιθετική και αγενή. Το πως λειτουργείς με τα μέλη μιας ομάδας μπορεί να είναι πηγή έντονου στρες ή μεγάλης υποστήριξης. Εξαρτάται. Ο τρόπος που επικοινωνείς με τους συναδέλφους, αλλά και με τους προϊσταμένους σου παίζουν σημαντικό ρόλο στην αναβάθμισή ή στην υποβάθμισή σου. Με λίγα λόγια, η κοινωνικότητά σου, οι σχέσεις που έχεις με τους ανθρώπους που εργάζεσαι, η συμπεριφορά σου επηρρεάζει και την εξέλιξή σου.
Τι να κάνεις!!!
“Τα άτομα με ισχυρή αυτοεκτίμηση είναι αυτά που μπορούν να ανταπεξέλθουν στις δυσκολίες” τονίζει η ψυχολόγος Ντόρα Μίνου. “Τα άτομα με χαμηλή αυτοεκτίμηση είναι επιρρεπή στις αγχώδεις διαταραχές και στην κατάθλιψη”.
Όταν αγαπάς και σέβεσαι τον εαυτό σου, όταν έχεις εμπιστοσύνη στις ικανότητές σου, σίγουρα διαχειρίζεσαι και καλύτερα τις καταστάσεις -δεν επηρρεάζεσαι από ό, τι συμβαίνει γύρω σου.
Tips για να ενισχύσεις την αυτοπεποίθησή σου στον εργασιακό χώρο:
-Βάλε στόχους: Αυτοί θα σου δώσουν το κατάλληλο κίνητρο ώστε να “παλέψεις” για την πραγματοποίησή τους. Όταν έχεις έναν στόχο, έναν σκοπό η κατεύθυνση είναι ξεκάθαρη. Κάνεις focus εκεί και οργανώνεις ανάλογα το χρόνο και τη σκέψη σου. Αυτό θα σε βοηθήσει, θα σου δώσει την ανάλογη ώθηση, την κατάλληλη διάθεση για τα επιτύχεις το επιθυμητό αποτέλεσμα.
-Πολύ σημαντικό είναι οι στόχοι που θα θέσεις να είναι ρεαλιστικοί.
-Να είσαι αισιόδοξη, να σέβεσαι και να αναγνωρίζεις την προσπάθειά σου όποιο κι αν είναι το αποτέλεσμα των προσπαθειών σου.
-Think positive. Η καταστροφολογία, η καχυποψία και το κυνήγι μαγισσών δεν βοήθησε ποτέ κανέναν. Το να βλέπεις παντού εχθρούς μόνο κακό κάνει στην ψυχολογία σου. Προσπάθησε να αποφύγεις τις αρνητικές σκέψεις. Όχι ηττοπάθειες. Κι αν κάνεις και κάποιο λάθος, δεν χάλασε κι ο κόσμος. Κανείς δεν είναι τέλειος. Επίτρεψε στον εαυτό σου
να κάνει λάθος, αναγνώρισέ το και μάθε από αυτό. “Όταν κάποιος κάνει ένα λάθος δεν σημαίνει ότι κάνει πάντα λάθη”.
-Κράτα ημερολόγιο... επιτυχίας! Αυτο-αναγνώριση λοιπόν. Κάνε μια λίστα καθημερινά με τις καλύτερες κινήσεις ή προσπάθειες που έκανες στη δουλειά. Έτσι, κρατάς ενήμερο τον εαυτό σου και παράλληλα αναγνωρίζεις, βλέπεις, θυμάσαι τις δεξιότητες και τις επιτυχίες σου. Στο τέλος της εβδομάδας θα έχεις τις σημειώσεις που θα σου δείχνουν την πρόοδό σου. Πρέπει να αναγνωρίζουμε τα λάθη μας, πρέπει όμως να αναγνωρίζουμε, να μην παραβλέπουμε και τις επιτυχίες μας.
-Όταν σχολάσεις... κλείσε την πόρτα πίσω σου γερά, ώστε να μην υπάρξουν διαρροές στη ζωή σου. Προσπάθησε να μην πάρεις μαζί σου προβλήματα που αντιμετωπίζεις στη δουλειά, προσπάθησε όσο γίνεται να μην αφήσεις εκκρεμότητες ή τουλάχιστον βγάλτες από το μυαλό σου.
Δώσε την ευκαιρία στον εαυτό σου να πάρει μια ανάσα. Καθάρισε το μυαλό σου. Αποστασιοποιοήσου από τον εργασιακό χώρο φροντίζοντας τη σχέση με τον εαυτό σου, τους φίλους, την οικογένειά σου, τον σύντροφό σου. Κάνει πράγματα που σου φτιάχνουν τη διάθεση. Ξεκουράσου.
Αύριο σε περιμένει άλλη μια απαιτητική μέρα.
Και μην ξεχνάς!!!
Ένας άνθρωπος για να είναι ισορροπημένος και ευτυχισμένος πρέπει να είναι καλά επαγγελματικά αλλά και προσωπικά. Πρόσεχε λοιπόν ώστε η ζυγαριά να μην γέρνει προς έναν τομέα της ζωής σου.
“Η εργασία είναι ένα ισχυρό “πρέπει” στη ζωή μας, ωστόσο πάντα υπάρχει τρόπος να βάλουμε και τα “θέλω” μας στην καθημερινότητα”. Μέγιστη επαγγελματική απόδοση και συναισθηματική πληρότητα... σε ένα!source:tlife.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου