Fiat 500 TwinAir: Με άλλον αέρα...


Το Fiat 500 ξεχωρίζει για το σχεδιασμό του και τη νοσταλγική ατμόσφαιρα που δημιουργούν οι μεταλλικές του επιφάνειες, υποστηρίζοντας με ζήλο το ρετρό προφίλ ενός τυπικού -κατά τ΄άλλα- αυτοκινήτου πόλης.
Στην προσπάθεια αναβίωσης του ιταλικού θρύλου, σήμερα θα πρέπει να προσθέσουμε και τη δημιουργία ενός νέου κινητήρα.
Για την ακρίβεια ενός δικύλινδρου κινητήρα, που δεν έρχεται απλώς να συμπληρώσει την βενζινοκίνητη γκάμα του λιλιπούτειου Fiat, αλλά να ηγηθεί της τεχνολογικής επανάστασης στις τάξεις του ιταλικού ομίλου.
Η έκδοση των 875 κ.εκ. δεν παρουσιάζει ουσιαστικές σχεδιαστικές αλλαγές. Ο ασφαλέστερος τρόπος για να τη διακρίνει κανείς είναι ο χαρακτηριστικός ήχος που παράγει το δικύλινδρο-υπερτροφοδοτούμενο μοτέρΤο γεγονός ό,τι εν έτει 2010 συζητάμε για ένα υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ με δύο κυλίνδρους συνολικής χωρητικότητας 875 κ.εκ. αποτελεί από μόνο του είδηση, πόσο μάλλον όταν το συγκεκριμένο σύνολο θα αποτελέσει, όπως όλα δείχνουν, την βάση για την εξέλιξη των υβριδικών προτάσεων της Fiat.
Όπως και να έχει, το δημοφιλέστατο "cinquecento" αποτελεί το πρώτο τετράτροχο της ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας που εξοπλίζεται με το συγκεκριμένο κινητήρα, προσθέτοντας στα μέχρι σήμερα γνωστά χαρακτηριστικά του μία ακόμη ιδιαιτερότητα.
Επί της ουσίας τίποτα δεν έχει αλλάξει σε σχέση με το παρελθόν, καθώς σε επίπεδο σχεδιασμού τουλάχιστον, η μικρότερη σε κυβισμό έκδοση του Fiat 500 δεν παρουσιάζει καμία απολύτως διαφοροποίηση.
Τα διακριτικά απουσιάζουν από το καμπυλόγραμμο αμάξωμα των 3,6 μέτρων, το ίδιο και από το εσωτερικό, το οποίο διατηρεί χωρίς σχεδιαστικές ή εξοπλιστικές αλλαγές την προγενέστερη μορφή του.
Οι χώροι για τέσσερις και ο επαρκής, για τα δεδομένα της κατηγορίας, όγκος του χώρου αποσκευών επιβεβαιώνουν το ολοκληρωμένο προφίλ ενός αυτοκινήτου που αρέσκεται να ξεπερνά τις δυνατότητες που ορίζουν οι ίδιες οι προδιαγραφές του.
Αυτό ακριβώς, άλλωστε, αποδεικνύει και το αξιόμαχο μοτέρ των δύο κυλίνδρων, που με τη βοήθεια ενός υπερσυμπιεστή καυσαερίων και του ηλεκτρο-υδραυλικού συστήματος διαχείρισης των βαλβίδων (MutliAir), αποδίδει 85 ίππους.
Στην πραγματικότητα δεν είναι η τιμή της μέγιστης ισχύος που εντυπωσιάζει, αλλά ο τρόπος με τον οποίο το υπερτροφοδοτούμενο σύνολο των 875 κ.εκ. παράγει τα 145 Nm ροπής.
Ήδη από τις 2.000 σ.α.λ. το Fiat 500 θυμίζει ισχυρότερες προτάσεις της κατηγορίας, προσπερνώντας με βιασύνη την υστέρηση που εμφανίζει χαμηλότερα.
Από εκεί και πέρα η σκυτάλη περνά στη γραμμικότητα, η οποία ακολουθεί με συνέπεια την απόδοση του κινητήρα μέχρι το προκαθορισμένο όριο λειτουργίας του, και στη φειδωλή κατανάλωση καυσίμου, έστω και αν οι τιμές που ανακοινώνουν οι Ιταλοί δεν δείχνουν να συμφωνούν με το πρώτο δείγμα γραφής της συγκεκριμένης έκδοσης στον ιταλικό αυτοκινητόδρομο.
Σχεδόν 7 λίτρα καυσίμου για κάθε 100 χιλιόμετρα απαιτούνται για να κινηθείς με μετριοπαθείς ρυθμούς εκτός πόλης, την ίδια στιγμή που σε αστικές συνθήκες και με την πολύτιμη βοήθεια του συστήματος Start&Stop η κατανάλωση μπορεί να περιοριστεί ακόμη περισσότερο
Όλα αυτά, βέβαια, έχοντας επιλέξει το αποδοτικότερο πρόγραμμα οδήγησης (Normal) και όχι το οικονομικότερο ECO, όπου η μέγιστη τιμή της παραγόμενης ροπής φτάνει τα 100 NmNm) και η ηλεκτρική υποβοήθηση του συστήματος διεύθυνσης ενισχύεται, μειώνοντας το βάρος του τιμονιού. (αντί για τα 145
To δικό του ρόλο, τόσο στη διαμόρφωση της συμπεριφοράς του αυτοκινήτου όσο και στην ανάδειξη του οικολογικού του προφίλ, διαδραματίζει και το χειροκίνητο κιβώτιο των πέντε σχέσεων.
Το τελευταίο αποδεικνύεται εξαιρετικά ισορροπημένο, μιας και η μακριά κλιμάκωση που διαθέτει, σου επιτρέπει να κινηθείς με μεγαλύτερη άνεση στο εθνικό δίκτυο χωρίς να χρειάζεται να θυσιάσεις τη δεδομένη σπιρτάδα του υπερτροφοφοδοτούμενου Fiat μέσα στην πόλη.
Ανεξάρτητα από τα νούμερα των επιδόσεων που ανακοινώνει η Fiat (0-100 χλμ./ώρα σε 11,0 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 173 χλμ./ώρα), το 500 TwinAir πείθει από την πρώτη στιγμή για τις ικανότητές του, οι οποίες εξακολουθούν -ως ένα σημείο- να πηγάζουν από το εξαιρετικά ζυγισμένο πλαίσιο.
Η υποδειγματική ευστάθεια που παρατηρείται σε υψηλές ταχύτητες κίνησης, σπάνια συναντάτε σε προτάσεις της κατηγορίας, παραπέμποντας στα μέχρι σήμερα γνωστά super mini των τεσσάρων και πλέον μέτρων.
Στην Ελλάδα το Fiat 500 TwinAir των 875 κ.εκ. αναμένεται να διατεθεί μέσα στον προσεχή Οκτώβριο κοστίζοντας περίπου 1.500 ευρώ ακριβότερα από την βασική έκδοση των 1,2 λίτρων.
source:in.gr
top