Το μεσημέρι η συγκέντρωση των ιδιοκτητών φορτηγών και

βυτιοφόρων στη Βουλή...


Ιδιοκτήτες φορτηγών και βυτιοφόρων έχουν συγκεντρωθεί στην οδό Πειραιώς
Ιδιοκτήτες φορτηγών και βυτιοφόρων έχουν συγκεντρωθεί στην οδό Πειραιώς  
Αθήνα
Συγκέντρωση έξω από τα γραφεία της ομοσπονδίας τους στην οδό Πειραιώς πραγματοποιούν αυτήν την ώρα ιδιοκτήτες φορτηγών και βυτιοφόρων, έχοντας αποκλείσει τον δρόμο.

Στις 12:00 έχουν προγραμματίσει πορεία από την Ομόνοια προς την Βουλή, εν όψει της ψήφισης στη Βουλή του νομοσχεδίου για το «άνοιγμα» του επαγγέλματός τους. Η κυβέρνηση εμφανίζεται αμετακίνητη, ενώ επί ποδός βρίσκονται αστυνομία και οι εισαγγελικές αρχές. Χωρίς προβλήματα διεξάγεται, προς το παρόν, η κίνηση των οχημάτων στα δύο εθνικά οδικά δίκτυα.

Μιλώντας στο Mega το πρωί της Τρίτης ο υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη Μ.Όθωνας δήλωσε πως η κυβέρνηση διαχειρίζεται μια δύσκολη υπόθεση, με στόχο να διασφαλιστεί η κοινωνική ειρήνη και το δικαίωμα στην κινητοποίηση, αλλά μέσα στο πλαίσιο της συνταγματικής νομιμότητας.

Ο κ. Όθωνας εξέφρασε την εκτίμηση ότι δεν θα ξεφύγει η κατάσταση κατά την συγκέντρωση στη Βουλή, ωστόσο υπογράμμισε ότι σε κάθε περίπτωση η αστυνομία βρίσκεται σε επιχειρησιακή ετοιμότητα για να αντιμετωπίσει οποιαδήποτε κατάσταση προκύψει.

Οι μεταφορείς έχουν προγραμματίσει πορεία, χωρίς τα οχήματά τους, προς το Κοινοβούλιο, που θα ξεκινήσει από την πλατεία Ομονοίας, ενώ έχουν εκφράσει την πρόθεσή τους και για ολονύχτια καθιστική διαμαρτυρία.

Περιφερειακά του Λεκανοπεδίου βρίσκονται ακινητοποιημένα 855 οχήματα, χωρίς να παρατηρούνται, προς το παρόν, προβλήματα στην κίνηση των ΙΧ στα δύο εθνικά οδικά δίκτυα.

Παράλληλα, με λεωφορεία κατευθύνονται προς την Αθήνα ιδιοκτήτες φορτηγών από τη Θεσσαλονίκη, προκειμένου να λάβουν μέρος στις κινητοποιήσεις. Περί τα 300 φορτηγά και βυτιοφόρα βρίσκονται σταθμευμένα περιφερειακά της Θεσσαλονίκης, χωρίς να δημιουργούν πρόβλημα στην κίνηση των οχημάτων (7ο χλμ. παλαιάς εθνικής οδού Θεσσαλονίκης-Βεροίας, στα φανάρια της Λαχανογοράς στην περιφερειακή οδό της πόλης, στο 30ο χλμ. της εθνικής οδού Θεσσαλονίκης-Κατερίνης, στο ύψος του Ρομπόπουλου, στα φανάρια του δημοτικού διαμερίσματος Γέφυρας επί της παλιάς εθνικής οδού Θεσσαλονίκης-Βεροίας, στα φανάρια του Αγίου Αθανασίου, στην παλιά εθνική οδό Θεσσαλονίκης-Βεροίας και στις πύλες 16 στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης).

Αμετακίνητες οι δύο πλευρές

«Αν το υπουργείο δεχθεί να προβεί σε ειδική τροπολογία που θα ευνοεί τον κλάδο, αποζημιώνοντας μέρος της αξίας των αδειών που κατέχουν οι μεταφορείς, τότε ο αγώνας θα λήξει» ανέφερε τη Δευτέρα ο πρόεδρος του συνδέσμου ιδιοκτητών ΦΔΧ Χανίων Γ.Κουκουράκης, συμπληρώνοντας: «Σε αντίθετη περίπτωση, θα έχουμε κλιμάκωση των κινητοποιήσεων».

Ωστόσο, η κυβέρνηση, διά του αρμοδίου υπουργού Δημήτρη Ρέππα, εμφανίζεται αμετακίνητη στις θέσεις της. Ο κ. Ρέππας ξεκαθάρισε ότι ο νόμος θα εφαρμοστεί και απέκλεισε το ενδεχόμενο παράτασης της μεταβατικής περιόδου, αφού, όπως είπε, κάτι τέτοιο, ουσιαστικά οδηγεί σε παράταση του ελλείμματος της ανταγωνιστικότητας της χώρας.

Παράλληλα, παραμένει ανοιχτό το ενδεχόμενο να δοθεί η δυνατότητα στα φορτηγά ιδιωτικής χρήσης να εκτελούν μεταφορές δημόσιας χρήσης, προκειμένου να ξεπεραστούν τα όποια προβλήματα παρουσιαστούν στην αγορά.

Επί ποδός βρίσκονται τόσο οι αστυνομικές όσο και οι εισαγγελικές αρχές. Μάλιστα, τέσσερις Εισαγγελείς Πρωτοδικών έχουν επιφορτιστεί με την εποπτεία της πορείας και έχουν εντολή, σε περιπτώσεις που διαπιστώνεται η διάπραξη αυτεπάγγελτα διωκόμενων αδικημάτων, να εφαρμόζουν αμέσως την αυτόφωρη διαδικασία.

Προβλήματα στην αγορά

Τα προβλήματα στην αγορά έχουν ήδη γίνει εμφανή, αφού μέχρι την Δευτέρα στα λιµάνια όλης της χώρας βρίσκονται εγκλωβισµένα περίπου 5.000 κοντέινερ, από τα οποία 2.800 στο λιµάνι του Πειραιά, ενώ υπάρχουν και έµφορτα πλοία.

Σύμφωνα με τα Νέα, η κατάσταση είναι δραµατική για τους Έλληνες εξαγωγείς που αποτιµούν τις ζηµίες από την απεργία σε 5 εκατ. ευρώ ηµερησίως.

Η προµήθεια πρώτων υλών σε πολλές βιοµηχανίες και βιοτεχνίες έχει διακοπεί, οδηγώντας σε µερική ή ολική αναστολή της παραγωγικής διαδικασίας, ενώ αρκετές επιχειρήσεις αδυνατούν να πραγµατοποιήσουν εξαγωγές φορτίων προς πελάτες του εξωτερικού, ακόµα και αυτών που διακινούνται µε άλλα µεταφορικά µέσα (πλοία, αεροπλάνα και τρένα), αφού η προώθησή τους στο τελικό σηµείο αναχώρησης γίνεται µε φορτηγά δηµόσιας χρήσης κάτι που µε την παρούσα κατάσταση είναι αδύνατο να πραγµατοποιηθεί.

Κόντρα Ρέππα-Επιμελητηρίων

Την αντίδραση των Επιμελητηρίων προκάλεσε τη Δευτέρα η προτροπή του Δημήτρη Ρέππα «να προβαίνουν σε συγκεκριµένη καταγγελία στις κατά τόπους αστυνοµικές και εισαγγελικές αρχές εναντίον µεταφορέων που αρνούνται να εκτελέσουν τα συµβόλαια που έχουν ή αρνούνται να µεταφέρουν προϊόντα ή αγαθά µετά από παραγγελία που τους δίνεται, ώστε να επιληφθούν αρµοδίως οι Αρχές».

«Τα Επιμελητήρια δεν καταγγέλλουν και δεν µηνύουν οποιαδήποτε τάξη, γιατί ο ρόλος τους είναι συµβουλευτικός για την εκάστοτε κυβέρνηση και όχι συνδικαλιστικός» αντέδρασε ο πρόεδρος της Κεντρικής Ένωσης Επιµελητηρίων Ελλάδος Γιώργος Κασσιµάτης.

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της Εθνικής Συνοµοσπονδίας Ελληνικού Εµπορίου Βασίλης Κορκίδης δήλωσε ότι «εάν επιλέγαµε τη δικαστική οδό θα κάναµε µήνυση και αγωγή στο αρµόδιο υπουργείο για τη λάθος εκτίµηση της κατάστασης, τους λάθος χειρισµούς, την ταλαιπωρία και τη ζηµία που έχουµε υποστεί».source:in.gr
top