Αντίστροφη µέτρηση 

για τα µπλόκα...

Διχασµένοι οι µεταφορείς, αποφασίζουν σήµερα για τις κινητοποιήσεις

 Κώστας Ντελέζος


Αδεια ράφια   Εµφανείς είναι  πλέον οι ελλείψεις  στα καταστήµατα  της Βόρειας  Ελλάδας και άλλων  περιοχών.  Η φωτογραφία από  σούπερ µάρκετ στη  Θεσσαλονίκη.  Ελλείψεις υπάρχουν  κυρίως σε φρέσκο  γάλα, κρέατα,  λαχανικά, φρούτα  και κατεψυγµένα  προϊόντα, ενώ,  όπως επισηµαίνουν  παράγοντες της  αγοράς, αν  συνεχιστεί και την  επόµενη εβδοµάδα  η απεργία πολλά  υποκαταστήµατα  αλυσίδων σούπερ  µάρκετ θα  αρχίσουν να  κλείνουν το ένα  µετά το άλλο
«Μέρα της αλήθειας» η σηµερινή για τα µπλόκα των φορτηγών, µε τους µεταφορείς να αναζητούν πλέον εναγωνίως από την κυβέρνηση γραπτές δεσµεύσεις για το Φορολογικό, το Συνταξιοδοτικό και την ένταξή τους στον αναπτυξιακό νόµο, προκειµένου να επιστρέψουν στην εργασία τους.
Χτες, στα 18 µπλόκα της Αττικής παρέµεναν συνολικά 747 φορτηγά. Προβλήµατα παρουσιάστηκαν στο µπλόκο της Μεταµόρφωσης, όταν για περίπου ένα δεκάλεπτο λίγο πριν από τις 2 µ.µ., µεταφορείς έκλεισαν τµήµα της εθνικής οδού Αθηνών-Λαµίας.

Χθες το βράδυ, ιδιοκτήτες φορτηγών δεν επέτρεπαν για αρκετή ώρα σε συναδέλφους τους να µπουν στο πλοίο «Βlue Star» µε προορισµό τα Δωδεκάνησα. Τελικά, από τα 80 φορτηγά επιβιβάστηκαν µόνο τα 50.

Ο κλάδος των µεταφορέων αποφασίζει το µεσηµέρι σε πανελλαδική γενική συνέλευση για το µέλλον των κινητοποιήσεων των ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων Δ.Χ., ωστόσο, ήδη οι µεταφορείς εµφανίζονται µε δύο γραµµές. Η µια επιµένει στον «σκληρό αγώνα», ενώ σηµαντική µερίδα του κλάδου τάσσεται υπέρ της λήξης των κινητοποιήσεων εφόσον δοθούν έγγραφες διαβεβαιώσεις από την κυβέρνηση για τη διευθέτηση των εκκρεµµοτήτων τους. Μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθµό Βήµα FΜ, ο κ. Ρέππας τόνισε ότι οι δεσµεύσεις που έχει αναλάβει η κυβέρνηση έναντι του κλάδου τους υπάρχουν ήδη στα πρακτικά της Βουλής και «θα υλοποιηθούν στο ακέραιο». Επανέλαβε δε ότι τα άλλα δύο βασικά αιτήµατά τους, δηλαδή το ασφαλιστικό και οι φορολογικές ελαφρύνσεις για όσους έχουν αγοράσει άδεια τα τελευταία χρόνια, θα ικανοποιηθούν µε επιµέρους νοµοθετικές ρυθµίσεις από τα αρµόδια υπουργεία. Οπως διευκρίνισε ο κ. Ρέππας, τα τρία αυτά βασικά αιτήµατα δεν ήταν δυνατό να ενταχθούν στο νοµοσχέδιο που ψηφίστηκε προχτές στη Βουλή, γιατί είναι αρµοδιότητος άλλων υπουργείων, τα οποία και θα προχωρήσουν στις αναγκαίες νοµοθετικές πρωτοβουλίες.

Ζητούν δεσµεύσεις
«Δεν έχουµε εµπιστοσύνη σε επίπεδο λόγων στην κυβέρνηση.

Αςµας δώσει εγγράφως αυτά για τα οποία δεσµεύτηκαν στη Βουλή τα τρία υπουργεία και θα σταµατήσου µε [-2952 τις κινητοποιήσεις», δήλωσε από την πλευρά του ο πρόεδρος των ιδιοκτητών βυτιοφόρων Γιώργος Τσάµο [-3003ς. Αλλωστε, αυτή ήταν και η εισήγηση του κ. Τσάµου στη χτεσινή γενική συνέλευσή των ιδιοκτητών βυτιοφόρων.

Πάντως, η κυβέρνηση δίνει διορία µέχρι σήµερα στον κλάδο να αποχωρήσει ειρηνικά από τα µπλόκα, καθώς, όπως επεσήµανε ο υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη κ. Μαν. Οθωνας, για το υπουργείο αποτελεί κόκκινη γραµµή η συνέχιση των κινητοποιήσεων των µεταφορέων πέραν της σηµερινής ηµέρας, οπότε θα ολοκληρωθούν οι συνεδριάσεις των Οµοσπονδιών τους. «Εχουµε όλοι επίγνωση ότι από χθες ο νόµος για τις µεταφορές είναι νόµος του κράτους», τόνισε, αποκλείοντας το ενδεχόµενο η Αστυνοµία να επιτρέψει τη συνέχιση των µπλόκων στους δρόµους. Στο µεταξύ, η ύπαρξη δύο γραµµών στο εσωτερικό των µεταφορέων έγινε ιδιαίτερα εµφανής χτες. Οι µεταφορείς κυρίως των εθνικών µεταφορών επιµένουν στη συνέχιση της απεργίας και την ενίσχυση των µπλόκων στις εθνικές οδούς. Ακόµη, τάσσονται υπέρ του πλήρους αποκλεισµού της χώρας εάν η κυβέρνηση επιτρέψει στα περίπου 1,2 εκατ. φορτηγά Ι.Χ. να κάνουν δηµόσιες µεταφορές για όσο διάστηµα διαρκούν οι κινητοποιήσεις.

Από την πλευρά τους, οι ιδιοκτήτες των βυτιοφόρων και των φορτηγών διεθνών µεταφορών ζητούν να υπάρξει έγγραφη διαβεβαίωση της κυβέρνησης για τα συµφωνηθέντα που αφορούν το ασφαλιστικό, το φορολογικό και την ένταξή τους στον αναπτυξιακό νόµο, προκειµένου να σταµατήσουν τις κινητοποιήσεις.
ΤΕΛΕΣΙΓ ΡΑΦΟ
Διορία µέχρι σήµερα για ειρηνική αποχώρηση από τις εθνικές οδούς δίνει η κυβέρνηση

Εισαγγελική εντολή για συλλήψεις
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Γιώργος Χάτσιος

Ο ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΣ της Εισαγγελίας Θεσσαλονίκης µε έγγραφό του προς τη Γενική Αστυνοµική Διεύθυνση ζητά να συλλαµβάνονται και να οδηγούνται στο Αυτόφωρο όσοι αυτοκινητιστές επιχειρήσουν να κλείσουν τον δρόµο ή παρακωλύουν τη συγκοινωνία. Στο ίδιο έγγραφο, ο εισαγγελέας τονίζει ότι σε περίπτωση που οι αστυνοµικοί επικαλεστούν έλλειψη προσωπικού και µέσων για παρέµβαση στα µπλόκα, τότε θα πρέπει τουλάχιστον να κρατούν τα στοιχεία όσων οδηγών παρανοµούν και να σχηµατίζουν δικογραφίες. Στο µεταξύ, αναφορά στην Εισαγγελία πραγµατοποίησαν οδηγοί βυτιοφόρων ιδιωτικής χρήσης, οι οποίοι κατήγγειλαν ότι συνάδελφοί τους τούς εµπόδισαν να προσεγγίσουν τα διυλιστήρια Θεσσαλονίκης. Αδεια ράφια σε σούπερ µάρκετ, ελλείψεις σε βασικά είδη και αρρυθµία στη διακίνηση φαρµάκων και ιατρικών υλικών συνθέτουν την εικόνα της αγοράς στη Βόρεια Ελλάδα. Την ίδια ώρα βιοµηχανίες και µονάδες µεταποίησης προϊόντων υπολειτουργούν, οι εξαγωγές αγροτικών προϊόντων πάγωσαν, ενώ περίπου 3.500 κοντέινερ παραµένουν στοιβαγµένα στο λιµάνι της Θεσσαλονίκης. «Υπάρχουν αποθέµατα τροφίµων, αλλά δεν είναι δυνατόν να διακινηθούν στα υποκαταστήµατά µας» είπε στα «ΝΕΑ» ο Γιάννης Καραγιάννης, εκπρόσωπος πολυεθνικής εταιρείας σούπερ µάρκετ. Στο µεταξύ, λόγω έλλειψης υλικών έχουν ανασταλεί σχεδόν όλες οι οικοδοµικές δραστηριότητες, ενώ προβλήµατα αντιµετωπίζουν και οι βιοµηχανίες µεταποίησης αγροτικών προϊόντων που έχουν υπογράψει συµφωνίες για εξαγωγές.source:tanea.gr
top