BMW 6 Cylinder 

Technology Day...

Στις νέες εγκαταστάσεις της BMW Motorrad, εκεί που στεγαζόταν το αγωνιστικό τμήμα των DTM και της Formula 1

Νίκος Σάλτας 
Για πρώτη φορά αποκαλύπτονται σε δημοσιογράφους οι νέες τουριστικές μοτοσικλέτες: K1600GT και K1600GTL. Η πρώτη αντικαθιστά το K1300GT και η δεύτερη το πιο γερασμένο K1200LT. Ο κινητήρας των νέων μοτοσικλετών, που θα παρουσιαστούν επίσημα στην Intermot της Κολονίας και θα βγουν στην παραγωγή μέσα στο 2011, είναι ο ριζοσπαστικός ολοκαίνουριος εξακύλινδρος που η BMW είχε ανακοινώσει πέρσι στην EICMA με ένα πολυφωτογραφημένο πρωτότυπο.

Ο εξακύλινδρος εν σειρά κινητήρας των 1600 κυβικών πέρασε από πολλά στάδια εξέλιξης με το τμήμα των αυτοκινήτων να δανείζει τεχνογνωσία σε τεχνολογικές λύσεις όπως ο σχεδιασμός του στροφάλου και η μέθοδος χύτευσης των εκκεντροφόρων. Το κιβώτιο τύπου κασέτας απαίτησε ένα σεβαστό αριθμό εργατοωρών για να μπορέσει να διαχειριστεί την άφθονη ροπή και ταυτόχρονα να είναι απαλλαγμένο από μηχανικούς θορύβους, ώστε ο μοναδικός ήχος του εξακύλινδρου να αντηχεί αυτούσιος ενισχύοντας έτσι την ιδιαιτερότητα των νέων μοτοσικλετών.

Η ροπή, σύμφωνα πάντα με την BMW, θα ξεπερνά τα 17Kgf.m ενώ το 70% θα είναι διαθέσιμο μόλις από τις 1.500 στροφές και η απόδοση στο στρόφαλο θα φτάνει τα 160 άλογα. Τα μοντέλα προπαραγωγής που αποκαλύφθηκαν στην παρουσίαση είχαν ήδη γράψει αρκετά χιλιόμετρα και ήταν μερικά από αυτά που οι τεχνικοί υποβάλλουν ακόμα σε δοκιμασίες, ωστόσο δεν επιτράπηκε η φωτογράφισή τους.

Η BMW μπορεί να έχει οριστικοποιήσει την τελική τους μορφή αλλά το επίπεδο συναρμολόγησης, όπως και σε όλες τις αντίστοιχες περιπτώσεις, δεν είναι εφάμιλλο των μοντέλων παραγωγής. Απλώς επέτρεψαν στους δημοσιογράφους να τα δουν από κοντά για να μεταφέρουν την εικόνα προετοιμάζοντας έτσι το κοινό για την παρουσίασή τους.
Adaptive Headlight για πρώτη φορά σε μοτοσικλέτα!

Ωστόσο ο στενότερος εξακύλινδρος εν σειρά κινητήρας που έχει βγει ποτέ στην παραγωγή δεν είναι η μόνη καινοτομία. Για πρώτη φορά στην ιστορία της μοτοσικλέτας εφοδιάζεται κάποιο μοντέλο με σύστημα Adaptive Headlight. Το σύστημα αυτό, που χρησιμοποιείται και σε πολλά μοντέλα αυτοκινήτων της BMW, επιτρέπει στη δέσμη της μεσαίας σκάλας να μετακινείται προς το εσωτερικό της στροφής ανάλογα με την κλίση της μοτοσικλέτας.

Η απόσταση που τα φώτα χτυπάνε το δρόμο αναπόφευκτα μικραίνει μόλις η μοτοσικλέτα αρχίσει να πλαγιάζει ενώ παράλληλα συνεχίζουν να στοχεύουν έξω από τη στροφή. Με το Adaptive Headlight ένας ογκώδεις μηχανισμός στέλνει τη δέσμη των φώτων Xenon πάντα στο εσωτερικό της στροφής εξισορροπώντας την κλίση της μοτοσικλέτας με ένα καθρέφτη που μπορεί να περιστραφεί μέχρι 25 μοίρες.

Σε μεγαλύτερες κλίσεις το πρωτοποριακό αυτό σύστημα που θα ανήκει στον έξτρα εξοπλισμό δουλεύει όπως μια κανονική μοτοσικλέτα. Στα θετικά του συστήματος είναι και η ηλεκτρική ρύθμιση του ύψους των φώτων που θα ανήκει στον στάνταρ εξοπλισμό. Έτσι με μεγάλη ευκολία πλέον ο αναβάτης μπορεί να ρυθμίσει σωστά τα φώτα του όταν έχει συνεπιβάτη και αποσκευές.

Πολυτελή όργανα

Σαν να μην ήταν αρκετή η παρουσίαση ενός ολοκαίνουριου κινητήρα που δημιουργεί καινούρια κατηγορία αφού δεν έχει αντίπαλο, αλλά και τα πρωτοποριακά φώτα, η BMW συνέχισε τις πρωτιές. Τα όργανα των νέων μοτοσικλετών πλαισιώνουν μια μεγάλη έγχρωμη TFT οθόνη από όπου γίνονται όλες οι ρυθμίσεις: των ηλεκτρικών αναρτήσεων (ESA II), της χαρτογράφησης του κινητήρα (τρεις επιλογές: Dynamic, Road και Rain) αλλά και η θέρμανση της σέλας και των γκριπ.

Το μενού που θυμίζει αρκετά το αντίστοιχο iDrive που υπάρχει στα αυτοκίνητα της εταιρίας είναι εύχρηστο και οι δεκάδες σελίδες του γίνονται εύκολα προσβάσιμες από τα χειριστήρια. Ο περιστροφικός διακόπτης που είναι γνωστός από τις σειρές K και R μπορεί τώρα να χρησιμοποιηθεί ως joystick απλοποιώντας τις διαδικασίες. Το γνωστό GPS της BMW θα έχει στις νέες μοτοσικλέτες έτοιμη θέση και βάση παρόλο που θα ανήκει στη λίστα των αξεσουάρ.

Η βάση του αναγκαστικά θα είναι προεγκατεστημένη σε όλες τις μοτοσικλέτες καθώς για πρώτη φορά το GPS θα μπορεί να ελέγχεται από τα κεντρικά χειριστήρια χωρίς ο αναβάτης να πρέπει να αφήσει το τιμόνι. Ταυτόχρονα το GPS ενημερώνει το ρολόι της μοτοσικλέτας αυτόματα στο ταξίδι, όταν η μοτοσικλέτα περάσει ταξιδεύοντας σε διαφορετική ζώνη ώρας και επιπρόσθετα εμφανίζει το κοντινότερο βενζινάδικο μόλις η στάθμη της βενζίνης φτάσει στη ρεζέρβα.
"Αδυνατισμένο" πλαίσιο

Το επιπλέον βάρος του κινητήρα, που λόγο του κυβισμού και του κυλινδρισμού έφτασε τα 102 κιλά, έπρεπε να εξοικονομηθεί από τα υπόλοιπα τμήματα της μοτοσικλέτας. Το πλαίσιο ζυγίζει μόλις 16 κιλά, είναι στενό όσο και στην τετρακύλινδρη K1300GT και υποστηρίζει δύο υποπλασία. Ένα αλουμινένιο πίσω, και ένα από χυτό μαγνήσιο μπροστά που η χρήση του επιβλήθηκε για να κρατά το ογκώδες φωτιστικό σώμα.

Οι νέες τουριστικές μοτοσικλέτες, K1600GT και K1600GTL, μοιάζουν μεταξύ τους σε αντίθεση με τις μοτοσικλέτες που αντικαθιστούν, τις K1300GT και K1200LT που ήταν τελείως διαφορετικές μεταξύ τους. Έχοντας πολλές επιφάνειες και πολυάριθμες γωνίες καταφέρνουν να παντρέψουν την σπορ εμφάνιση με την πολυτέλεια και δείχνουν σύγχρονες ακόμα και σε όσους δεν γνωρίζουν τις δεκάδες καινοτομίες τους. Η BMW άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο και για μια γυμνή μοτοσικλέτα με τον εξακύλινδρο εν σειρά κινητήρα κοντά στη φιλοσοφία του περσινού πρωτότυπου αν και ακόμα είναι πολύ νωρίς για να συζητήσει αυτή την προοπτική. Οι αντιδράσεις του κόσμου είναι αυτές που τελικά θα καθορίσουν το εξακύλινδρο μέλλον της εταιρίας... 
source:woop.gr
top