Επιτέλους, βενζίνη!

Με οριακή πλειοψηφία η απόφαση να μπει τέλος στην απεργία

 Προκόπης Γιόγιακας


▅Ο πρόεδρος του Πανελληνίου Συνδέσμου Χερσαίων και Εμπορευματικών Μεταφορών  Γιώργος Τζωρτζάτος αμέσως μετά τη γενική συνέλευση, ενώ διαβάζει το ψήφισμα με  το οποίο μπήκε τέλος στην απεργία. Η κατάσταση στη γενική συνέλευση ήταν έκρυθμη και δύο από τους προέδρους των εννέα ομοσπονδιών τάχθηκαν υπέρ της συνέχισης των απεργιακών κινητοποιήσεων. Την ίδια θέση πήρε και μεγάλο κομμάτι της βάσης, ιδίως ανάμεσα στους ιδιοκτήτες από Θεσσαλία και Ηπειρο
Πιάνουν το τιμόνι από σήμερα οι ιδιοκτήτες φορτηγών και βυτιοφόρων μετά την απόφαση που έλαβαν χθες με οριακή πλειοψηφία στη γενική συνέλευση να σταματήσουν τις απεργιακές κινητοποιήσεις. Η τροφοδοσία της αγοράς με καύσιμα και προϊόντα αναμένεται να ομαλοποιηθεί, αλλά η απειλή του πολέμου με το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων δεν έχει αποσοβηθεί ακόμη. Στο ψήφισμα που διάβασε αμέσως μετά τη γενική συνέλευση ο πρόεδρος του Πανελληνίου Συνδέσμου Χερσαίων και Εμπορευματικών Μεταφορών Γιώργος Τζωρτζάτος, αναφέρεται μεταξύ των άλλων ότι «προχωρούν σε αναστολή των κινητοποιήσεων με ταυτόχρονη άρση της επίταξης- επιστράτευσης και της άμεσης διαβούλευσης για το νομοσχέδιο». Από το υπουργείο έλεγαν χθες ότι «δεν τίθεται θέμα ταυτόχρονης άρσης της επίταξης- επιστράτευσης». Ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Δημήτρης Ρέππας ξεκαθάρισε από το βράδυ του Σαββάτου- όταν του ετέθη η πρόταση συμβιβασμού- ότι για να υπάρξει άρση της επίταξης πρέπει οι ιδιοκτήτες φορτηγών και βυτιοφόρων να δεσμευτούν πως δεν θα προχωρήσουν σε νέες κινητοποιήσεις καθώς και ότι το νομοσχέδιο δεν αλλάζει. Ξεκαθάρισε επίσης πως δεν τίθεται θέμα αλλαγής του χρόνου προσαρμογής- που είναι η τριετία- και πως ο διάλογος θα αφορά μόνο θέματα φορολογικά και ασφαλιστικά όπως και την ένταξή τους στο αναπτυξιακό νόμο.
«Είναι σαφές ότι εφόσον οι μεταφορείς επανέλθουν στα καθήκοντά τους και η αγορά λειτουργεί απολύτως ομαλά, τότε καθίσταται άνευ αντικειμένου η πολιτική επίταξη. Η κυβέρνηση θα προασπίζεται πάντα με αποφασιστικότητα το δημόσιο συμφέρον», αναφέρεται μεταξύ των άλλων σε κυβερνητική ανακοίνωση αμέσως μόλις έγινε γνωστό ότι σταματούν οι απεργιακές κινητοποιήσεις. Οι ιδιοκτήτες φορτηγών και βυτιοφόρων από την πλευρά τους, πέρα από την κίνηση καλής θέλησης από τον κ. Ρέππα (για αναστολή της επίταξης- επιστράτευσης), ζητούν τη σύσταση ομάδων εργασίας προκειμενου να υπάρχουν επεξεργασμένες προτάσεις για τα θέματα που έχουν τεθεί. Στην περίπτωση που το υπουργείο αθετήσει τις δεσμεύσεις του, όπως είπε ο κ. Τζωρτζάτος, «ο κλάδος θα αντιδράσει με απεργία». Η κατάσταση στη γενική συνέλευση ήταν έκρυθμη και δύο από τους προέδρους των εννέα ομοσπονδιών τάχθηκαν υπέρ της συνέχισης των απεργιακών κινητοποιήσεων. Την ίδια θέση πήρε και μεγάλο κομμάτι της βάσης, ιδίως ανάμεσα στους ιδιοκτήτες από Θεσσαλία και Ηπειρο.

Τα πράγματα για τους οδηγούς φορτηγών και βυτιοφόρων ήταν πολύ δύσκολα ήδη από το πρωί του Σαββάτου. Κάθε δίαυλος επικοινωνίας με το υπουργείο κόπηκε μετά την απόφασή τους την Παρασκευή να συνεχίσουν τις απεργιακές κινητοποιήσεις.

Βασικό μέλημα του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων ήταν να επισπευσθεί η διαδικασία της επίταξης- επιστράτευσης που προχωρούσε με πολύ αργούς ρυθμούς. «Συναντήσαμε όμως την άρνηση και μόνο, με πολλά υβριστικά συνθήματα. Η Πολιτεία δεν είναι ανοχύρωτη. Η κοινωνία δεν είναι απροστάτευτη. Η μεταρρύθμιση θα προχωρήσει», τόνισε ο κ. Ρέππας μετά τη συνεδρίαση της Διυπουργικής Επιτροπής.

Αστυνομία
Σύμφωνα με συνδικαλιστές, η αστυνομική δύναμη που συνόδευε τα επιταγμένα φορτηγά και βυτιοφόρα ήταν πολύ μεγάλη και η όποια προσπάθεια κατέβαλαν οι απεργοί να πλησιάσουν και να εμποδίσουν την κίνηση των επιταγμένων φορτηγών και βυτιοφόρων έπεφτε στο κενό αφού κινδύνευαν να συλληφθούν.

Το κλίμα ήταν τεταμένο και οι απεργοί, μετά την ανακοίνωση της Γενικής Αστυνομικής Διεύθυνσης Αττικής για να πάρουν τα φορτηγά τους από τα σημεία των εθνικών δρόμων όπου τα είχαν σταθμεύσει γιατί στην αντίθετη περίπτωση θα είχαν κυρώσεις, σκέφτηκαν να αφήσουν τα φορτηγά και τα βυτιοφόρα στις εισόδους των εθνικών δρόμων αφού, όπως έλεγαν, «το κράτος δεν διαθέτει 40.000 γερανούς για να τα σηκώσει»...

Τελικά επικράτησαν οι λογικές φωνές. Επρεπε να βρεθεί τρόπος ώστε και αυτοί «να μην άρουν την απεργία με σκυμμένο το κεφάλι», αλλά και το υπουργείο να δείξει ότι δεν σύρεται από τους απεργούς αφού η επιστράτευση προχωρούσε με αργούς ρυθμούς.


Ακυρώθηκαν κρατήσεις - Καταστράφηκαν χιλιάδες τόνοι ροδακίνων
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Γιώργος Χάτσιος, Γιώργος Φιντικάκης

ΟΜΑΛΟΠΟΙΕΙΤΑΙ η κατάσταση στην αγορά των καυσίμων και των καταναλωτικών προϊόντων, αφού σταδιακά από το Σάββατο αποκαθίσταται ο ανεφοδιασμός της αγοράς με καύσιμα. Περίπου 300 πρατήρια στην Αττική κατάφεραν να έχουν χθες καύσιμα, χάρη στη συνεχή τροφοδοσία τους με Ι.Χ. βυτιοφόρα τα οποία μπορούν ανεμπόδιστα πλέον να φορτώνουν από τα διυλιστήρια. Μάλιστα, παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι μέχρι την Τρίτη θα έχουν αποκατασταθεί πλήρως η τροφοδοσία και ο ανεφοδιασμός και το σύνολο των πρατηρίων θα διαθέτει καύσιμα.

Περίπου 130 από το σύνολο των 450 πρατηρίων υγρών καυσίμων που λειτουργούν στον Νομό Θεσσαλονίκης διέθεταν χθες στους καταναλωτές καύσιμα, ενώ γύρω στο 45% των πρατηρίων στην υπόλοιπη Κεντρική Μακεδονία είχε γεμίσει μέχρι αργά χθες το βράδυ τις δεξαμενές. Οπως εκτιμούν εκπρόσωποι των βενζινοπωλών, μέχρι σήμερα το μεσημέρι θα έχει ολοκληρωθεί ο εφοδιασμός όλων των πρατηρίων αφού η διακίνηση καυσίμων από τα διυλιστήρια του Καλοχωρίου- με επιταγμένα βυτιοφόρα, οχήματα εταιρειών πετρελαιοειδών και στρατιωτικά οχήματα- προς την αγορά της Βόρειας Ελλάδας συνεχίζεται χωρίς προβλήματα από το βράδυ του περασμένου Σαββάτου.

Οι επιτάξεις
Η Γενική Αστυνομική Διεύθυνση Θεσσαλονίκης είχε επιδώσει μέχρι χθες περίπου 150 φύλλα πορείας σε ιδιοκτήτες βυτιοφόρων και άλλα 100 σε κατόχους φορτηγών Δημόσιας Χρήσης. Οπως έγινε γνωστό από τις νομαρχίες, στον Νομό Χαλκιδικής επιδόθηκαν τα περισσότερα φύλλα πορείας σε σχέση με άλλους νομούς (συνολικά 219), στον Νομό Σερρών για 72 βυτιοφόρα και 16 φορτηγά, στην Ημαθία 13 και στο Κιλκίς 12. Από την έλλειψη καυσίμων υπήρξε κίνδυνος να καθηλωθούν τα ασθενοφόρα οχήματα στον Νομό Γρεβενών, αλλά χθες το πρωί άρχισε να ομαλοποιείται η τροφοδοσία των πρατηρίων με καύσιμα. Πάντως, οι συνέπειες της απεργίας ήταν καταστροφικές. Είναι χαρακτηριστικό πως στη Χαλκιδική και την Πιερία ακυρώθηκαν κρατήσεις σε ξενοδοχεία και ενοικιαζόμενα δωμάτια, ενώ όπως είπε στα «ΝΕΑ» ο πρόεδρος της Ενωσης Κονσερβοποιών Ελλάδας Κώστας Αποστόλου 35.000 και πλέον τόνοι ροδακίνων, αξίας 20 και πλέον εκατομμυρίων ευρώ, που προορίζονταν για μεταποίηση, καταστράφηκαν. source:tanea.gr
top