Μείωση των θανάτων από τροχαία 

κατά 50%...


Βασίλης Γ. Σαρημπαλίδης
Αυτός είναι πλέον ο μεγάλος στόχος που έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την επόμενη δεκαετία τον οποίο ευελπιστεί να πιάσει αν τεθεί σε εφαρμογή ένα νέο φιλόδοξο πρόγραμμα για τη βελτίωσης της οδικής ασφάλειας.

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει σειρά πρωτοβουλιών σε επίπεδο Ε.Ε, με επίκεντρο την ασφάλεια των οχημάτων, την ασφάλεια των οδικών υποδομών και τη συμπεριφορά των χρηστών.
 
 
Για να επιτευχθεί η μείωση των τροχαίων θα πρέπει τα αυτοκίνητα
να εφοδιαστούν με διάφορά συστήματα ασφαλείας

Σύμφωνα με τα νέα σχέδια, θα υπάρξει έμφαση στην «ενεργητική ασφάλεια» και ειδικότερα στα βοηθήματα τεχνολογιών eSafety των οχημάτων. Οι εφαρμογές αυτές περιλαμβάνουν και τα συστήματα προειδοποίησης απομάκρυνσης από τη λωρίδα κυκλοφορίας, υποχρεωτικά συστήματα αυτόματης πέδησης έκτακτης ανάγκης για τα φορτηγά και λεωφορεία και τα υποχρεωτικά συστήματα περιορισμού της ταχύτητας για τα εμπορικά οχήματα.

Αρκετά από τα παραπάνω συστήματα τα έχουμε συναντήσει σε ακριβά αυτοκίνητα και πολλά μοντέλα της Volvo. Επίσης θα εξεταστούν περαιτέρω μέτρα για τα επιβατικά οχήματα με την εφαρμογή τεχνολογιών eSafety, όπως π.χ η προειδοποίηση επερχόμενης σύγκρουσης.

69 θάνατοι για κάθε 1 εκ. κατοίκους

Ο προηγούμενος στόχος της Ε.Ε., για περιορισμό στο μισό του αριθμού των θανάτων έως το 2010 δεν έχει επιτευχθεί – καθώς το 2009 ο αριθμός θανάτων από οδικά ατυχήματα μειώθηκε κατά 36%. Κορυφαία κράτη-μέλη της ΕΕ όσο αφορά στην οδική ασφάλεια, είναι η Μεγάλη Βρετανία με 38 θανάτους για κάθε ένα εκατομμύριο πολίτες και οι, Σουηδία και Ολλανδία με 39 θανάτους ανά εκατομμύριο.

Συνολικά, το μέσο επίπεδο των θανάτων σε τροχαία ανά ένα εκατομμύριο κατοίκους έχει μειωθεί από 113 το 2001 σε 69 το 2009 για όλα τα 27 κράτη- μέλη. Αυτό είναι κοντά στο επίπεδο των κρατών- μελών με τις καλύτερες επιδόσεις (Αγγλία, Ολλανδία, Σουηδία) που είχαν κατά το 2001.

Οι 7 στρατηγικοί στόχοι της Ε.Ε. για την επόμενη δεκαετία

1. Στη βελτίωση των μέτρων ασφαλείας για τα φορτηγά και τα αυτοκίνητα

2. Στην κατασκευή ασφαλέστερων δρόμων

3. Στην προώθηση των «έξυπνων» οχημάτων

4. Στον έλεγχο αδειοδότησης οχημάτων και στη βελτίωση της κατάρτισης των οδηγών

5. Στην ενίσχυση της αστυνόμευσης

6. Στο πρόγραμμα καλύτερης διαχείρισης των ατυχημάτων με τραυματισμούς

7. Στη νέα προσέγγιση στους μοτοσικλετιστές.

source:zougla.gr
top