Η νέα «βιομηχανική 
επανάσταση» της Κίνας...


Η ταχύτητα με την οποία η Κίνα υιοθετεί τις νέες τεχνολογίες είναι εντυπωσιακή, όπως φαίνεται και από το παράδειγμα των σιδηροδρόμων μεγάλης ταχύτητας. Πριν πέντε χρόνια, η χώρα δεν διέθετε ούτε ένα χιλιόμετρο ειδικών γραμμών για τρένα μεγάλων ταχυτήτων. Σήμερα διαθέτει περισσότερα από την Ευρώπη, ενώ από το 2012 θα έχει περισσότερα χιλιόμετρα τέτοιων γραμμών από ότι όλος ο υπόλοιπος κόσμος.
Η κινεζική ηγεσία έπαιξε κρίσιμο ρόλο στην εξέλιξη αυτή, χάρη στην απαίτηση του Πεκίνου προς τις ξένες εταιρίες που εξασφαλίζουν συμβόλαια, να μοιράζονται την τεχνογνωσία τους με τις κινεζικές.
Τον όρο αυτό αποδέχτηκε ο ιαπωνικός κατασκευαστικός γίγαντας Kawasaki, πρωτοπόρος εταιρία στην ανάπτυξη σιδηροδρομικών δικτύων υψηλής ταχύτητας, που συμφώνησε να μοιραστεί την τεχνολογικές του ειδίκευση με την κρατική κινεζική CSR. Η γερμανική Siemens υπέγραψε ανάλογη συμφωνία με άλλη κινεζική κατασκευάστρια σιδηροδρομικών συρμών.
Έχοντας αποκτήσει πρόσβαση στην τεχνογνωσία ξένων εταιριών, η κυβέρνηση της Κίνας προσέφερε πραγματικό «στρατό» 10.000 μηχανολόγων και ειδικών επιστημόνων για την κατασκευή αμιγώς κινεζικού τρένου, που ολοκληρώθηκε στο χρόνο-ρεκόρ των τριών ετών.
Νέα τρένα
Στο εσωτερικό του εργοστασίου κατασκευής συρμών στο λιμάνι του Τσινγκτάο, ο επικεφαλής μηχανολόγος Ντινγκ Σανσάν εξηγεί πώς κάθε κομμάτι του ιαπωνικού τρένου χρειάσθηκε να σχεδιασθεί εκ νέου, ώστε να είναι ικανό να αναπτύξει τις υψηλότερες ταχύτητες των 350 χλμ την ώρα, που απαιτεί η κινεζική σιδηροδρομική πολιτική.
Οι εργαζόμενοι στο εργοστάσιο εργάσθηκαν τόσο σκληρά στο έργο αυτό, που ουδείς θυμάται πότε πήγε διακοπές για τελευταία φορά. Του χρόνου, το Πεκίνο φιλοδοξεί να εγκαινιάσει πρόγραμμα κατασκευής νέας υπερταχείας, με ανώτατη ταχύτητα τα 500 χλμ την ώρα.
Η Κίνα, όμως, δεν αρκείται στην απόκτηση της νέας τεχνολογίας, καθώς προχωρά ήδη στην εξαγωγή της. Η CSR ξεπέρασε για πρώτη φορά φέτος τη Siemens στην κατάταξη των μεγαλύτερων κατασκευαστών σιδηροδρόμων, χάρη σε συμβόλαιο που υπέγραψε με τη Σαουδική Αραβία για την κατασκευή δικτύου σιδηροδρόμων μεγάλης ταχύτητας μήκους 440 χιλιομέτρων.
source:kathimerini.gr
top