Ένας Έλληνας Στο CSI...

Δηλαδή η μουσική του.

Chris Nemmo
Ο Chris Nemmo έχει κάθε λόγο να χάιρεται.

Πες μου για τη φάση με το CSI Las Vegas.
Βρισκόμουν στην Αγγλία σε σπουδές όταν με πήρε ο Γιώργος Κυριάκου (Label manager της Klik Records) να μου πει ότι ζήτησαν το ‘Snowdrops’ από το δίσκο να μπει σε ένα επεισόδιο της σειράς. Όπως καταλαβαίνεις η έκπληξη και η χαρά εκείνης της στιγμής δεν περιγράφονται. Απ’ ότι έμαθα αργότερα ένα δίκτυο που αναλάμβανε την εξεύρεση κομματιών για μουσική κάλυψη επεισοδίων, trailers κλπ, άκουσε κάποιες δουλειές της Klik  και προτίμησε το συγκεκριμένο κομμάτι για τη σειρά.

Στη μουσική σου είναι έντονη η – ας την πούμε – κινηματογραφική ατμόσφαιρα. Έχεις στο μυαλό σου κάποιες «ιδανικές» συνθήκες ακρόασης της;
Η κινηματογραφική ατμόσφαιρα δημιουργείται σε μερικά κομμάτια από μια σκηνή που μπορεί να μου έρθει στο μυαλό τη στιγμή που το γράφω. Μπορεί να είναι μια σκηνή ταινίας που μου έκανε εντύπωση, μια σκηνή της φαντασίας μου η και μια σκηνή της προσωπικής μου ζωής. Η προσπάθειά μου να την μεταφράσω και να την εξηγήσω με ήχους βγάζει το κινηματογραφικό αποτέλεσμα που μπορεί να φαίνεται πιο έντονο μερικές φορές. Οπότε και δε πιστεύω σε ιδανικές συνθήκες, αρκεί να μπορεί κάποιος να δώσει προσοχή σε αυτό που ακούει και ίσως η μουσική να του θυμίσει μια δικιά του σκηνή!

Πόσο σε βοηθάει ως δημιουργό το ότι ανήκεις σε ένα label σαν την Klik? Νιώθεις, ας πούμε, κάπως πιο «προστατευμένος» σε σχέση με το να ήσουνα σε ένα label με λιγότερο credibility?
Υπάρχουν labels που βοηθούν και στηρίζουν τους καλλιτέχνες τους και κατα τη διάρκεια της παραγωγής και μετά την κυκλοφορία του δίσκου. Ένα από αυτά τα labels είναι και η Klik. Στις εποχές μας, που τα περισσότερα ανεξάρτητα labels αρκούνται μόνο στη διάθεση των κομματιών στο εμπόριο (και μάλιστα σε ψηφιακή μορφή) με ελάχιστο promotion και κατα συνέπεια με πολύ μικρή αναλογία κόστους/κέρδους, πιστεύω ναι ότι είμαι τυχερός που ανοίκω σε μια οικογένεια όπως η Klik, η οποία με έχει στηρίξει παρόλη την απουσία μου τόσα χρόνια λόγο των σπουδών μου.

Σε μια άλλη σου συνέντευξη δήλωσες ότι ο «ηλεκτρονικός μουσικός είναι πάνω απ’ όλα παραγωγός και ύστερα συνθέτης». Στοιχηματίζω ότι αρκετοί «συνάδελφοί» σου θα διαφωνούσαν…
Δημοκρατία έχουμε και ο καθένας μπορεί να πιστεύει ότι θέλει. Η εμπειρία μου τόσο ως μηχανικός μουσικής τεχνολογίας όσο και συνθέτης ηλεκτρονικής μουσικής, με έκανε να βγάλω αυτό το συμπέρασμα βλέποντας τη πλειοψηφία της ηλεκτρονικής μουσικής να δίνει πολύ περισσότερη βάση στο σχεδιασμό και την παρουσίαση των ήχων και όχι τόσο των μελωδειών που χτίζονται. Ο παραγωγός έρχεται να δημιουργήσει το concept και το ηχόχρωμα του κομματιού  πολλές φορές σε πιο απλά μουσικά μοτίβα (από θέμα σύνθεσης). Βέβαια, θα πει κανείς ότι ηλεκτρονικός μουσικός μπορεί να θεωρηθεί τόσο ο Aphex Twin όσο και ο Χανς Ζίμερ και ας είναι τελείως διαφορετικές οι μουσικές τους απόψεις. Ο πρώτος δίνει περισσότερο βάση στον ήχο του ενώ ο δεύτερος στις μελωδικές του κλιμακώσεις. Και οι δύο όμως έχουν στο μυαλό τους το τελικό αποτέλεσμα της παραγωγής, γι’αυτό και δουλεύουν με τις τελευταίες τεχνολογίες διαθέσιμες , μεταφέροντας όσο πιο φρέσκο και ξεχωριστό ήχο γίνεται.source:yupi.gr
top