Κίνητρα αλλά και πρόστιμα 
για τους κατόχους πολυτελών σκαφών αναψυχής...
Ξεκίνησε εισαγγελική έρευνα με βάση στοιχεία της ΥΠΕΕ
Τ. Τελλογλου
Με «διπλή» προσέγγιση, την απειλή της εφαρμογής του ποινικού νόμου αλλά και τη δυνατότητα της «τακτοποίησης» αν δηλωθεί, επιχειρεί το υπουργείο Οικονομικών να συγκεντρώσει όσο το δυνατόν μεγαλύτερο ποσό από την αξιοποίηση των σκαφών αναψυχής ως τεκμηρίου.
Χθες η Εισαγγελία Αθηνών παρήγγειλε επείγουσα προκαταρκτική έρευνα που θα βασιστεί σε ήδη συγκεντρωμένα στοιχεία της Υπηρεσίας Ειδικών Ελέγχων από το σύνολο των μεγάλων μαρινών της χώρας. Ταυτόχρονα οι υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών θα αναζητήσουν στοιχεία από τη Μεγάλη Βρετανία και το Isle of Maγια υπεράκτιες εταιρείες που φέρονται να είναι κύριες μεγάλου αριθμού σκαφών που παραμένουν αγκυροβολημένα όλο τον χρόνο στην Ελλάδα.
Στόχος του υπουργείου Οικονομικών είναι με «το μαστίγιο και το καρότο» να πεισθούν οι ιδιοκτήτες των σκαφών να τακτοποιήσουν την εκκρεμότητά τους στις εφορίες για τα προηγούμενα χρόνια και στη συνέχεια να προσκομίσουν το χαρτί της εκκαθάρισης της οφειλής τους στην ΥΠΕΕ που θα τους «απαλλάξει» από τα περαιτέρω. Οπως ανέφεραν δικαστικές πηγές στην «Κ», ακόμα και αν μετατραπεί η χρήση του σκάφους από επαγγελματική σε ιδιωτική, το αδίκημα είναι διαρκές όπως και οι ευθύνες του πραγματικού ιδιοκτήτη. Ετσι, για παράδειγμα, γνωστός αντιπρόσωπος αυτοκινήτων που φαίνεται να είναι κάτοχος τριών «επαγγελματικών σκαφών» τα μετέτρεψε τις προηγούμενες εβδομάδες σε ιδιωτικά, αλλά οι φορολογικές αρχές λένε ότι αυτό δεν θα του λύσει το πρόβλημα αν δεν πληρώσει και θα φορολογηθεί και θα διωχθεί. Αν πληρώσει θα φορολογηθεί απλώς. Ετσι το 1/5 περίπου των σκαφών που βρίσκονται ελλιμενισμένα στην Μαρίνα Φαλήρου Α.Ε. ανήκουν σε Ναυτιλιακές Εταιρείες Πλοίων Αναψυχής (ΝΕΠΑ), ενώ στη Μαρίνα του Φλοίσβου, όπου ελλιμενίζονται τα μεγαλύτερα και τα ακριβότερα σκάφη της χώρας, από τα 75 σκάφη με ελληνική σημαία πάνω από 40 ανήκουν σε ΝΕΠΑ και από τα 94 σκάφη 80 ανήκουν σε υπεράκτιες εταιρείες, από τις οποίες οι περισσότερες σχετίζονται με Ελληνες ιδιώτες. Η ίδια εικόνα υπάρχει και σε άλλες μαρίνες της Αττικής, όπως της Ζέας, του Λαυρίου και της Βουλιαγμένης. Παρά τα περί του αντιθέτου διαδιδόμενα, η μεγάλη πλειονότητα των ιδιωτικών σκαφών φαίνεται να βρίσκεται στα χέρια ελευθέρων επαγγελματιών (ιατρών, δικηγόρων, μηχανικών), εργολάβων και στελεχών επιχειρήσεων. Σε αρκετές περιπτώσεις ακόμα και επώνυμων μεγαλομετόχων μεγάλων επιχειρήσεων της χώρας, τα σκάφη δηλώνονται επαγγελματικά και παρουσιάζονται ναυλωτήρια συμβόλαια που από τις υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών θεωρούνται εικονικά. Αν οι ιδιοκτήτες τους δεν πληρώσουν τον φόρο από απορρέει από τη σχέση τους με το ιδιωτικό τους σκάφος θα πρέπει να δώσουν εξηγήσεις στην ΥΠΕΕ και τον εισαγγελέα για τα συμβόλαια που κατά κανόνα αφορούν καλοκαιρινά ταξίδια των οικείων και των φίλων τους.
source:kathimerini.gr
top