«Ναυμαχία» για τις άγονες 

κυβέρνησης-ακτοπλόων...


Δραματικές αναμένονται οι εξελίξεις στο θέμα των επιδοτήσεων των άγονων γραμμών και αυτό γιατί η κυβέρνηση προτίθεται αφενός να μειώσει τις γραμμές και αφετέρου να μειώσει και τις επιδοτήσεις αφήνοντας στη μοίρα τους τους Έλληνες νησιώτες των μικρών νησιών.

«Όχι μόνο δεν πρέπει να μειωθεί το ύψος των μισθωμάτων για τις άγονες γραμμές κατά 10% αλλά αντιθέτως θα πρέπει να αυξηθεί κατά το ίδιο ποσοστό προκειμένου οι εταιρείες να μην δέσουν τα πλοία τους».

Αυτό επεσήμανε στέλεχος της ελληνικής ακτοπλοϊας με αφορμή τη συνεδρίαση του ΣΑΣ την προσεχή Δευτέρα.
Οι εκπρόσωποι των ακτοπλοϊκών εταιρειών αλλά και των τοπικών κοινωνιών έχουν εκφράσει τις αντιδράσεις τους για την προωθούμενη από τα συναρμόδια υπουργεία μείωση των μισθωμάτων, την κατάργηση πολυετών συμβάσεων και την μείωση των πέντε κατηγοριών πλοίων σε τρεις.

Από το ΥΠΟΙΑΝ προκηρύσσονται συνολικά 20 άγονες γραμμές και 13 από τη Γενική Γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής. Το 2010 στον κρατικό προϋπολογισμό είχαν προβλεφθεί κονδύλια ύψους 100 εκατ. ευρώ για την κάλυψη των επιδοτούμενων ακτοπλοϊκών γραμμών.

Για την επόμενη δρομολογιακή περίοδο με την περικοπή των κατηγοριών των μισθωμάτων, με βάση τις ηλικίες των πλοίων-, από πέντε σε τρεις, επιχειρείται η μείωση των σχετικών κονδυλίων.

Υπολογίζεται ότι από τον επίναυλο του 3% που υπάρχει σε όλα τα εισιτήρια των πλοίων και στις ελεύθερες δρομολογήσεις, το κράτος εισπράττει περί τα 30 εκατ. ευρώ κάθε χρόνο, με τα οποία καλύπτει ένα μέρος των επιδοτήσεων.

Στη διάρκεια της τελευταίας ανοικτής συνεδρίασης του ΣΑΣ, σ τις 29 Ιουλίου, ο Μανώλης Γαλανάκης, μέλος του δ.σ. της Ενωσης Επιχειρήσεων Ναυτιλίας επεσήμανε ότι «η πολιτεία πρέπει να λάβει σοβαρά υπόψη στο σχεδιασμό της ότι οι χρήστες των ακτοπλοϊκών υπηρεσιών, λόγω των γενικότερων οικονομικών μέτρων, έχουν απολέσει μέρος του εισοδήματός των και συνεπώς δεν θα αντέξουν μία αύξηση των τιμών των εισιτηρίων» και προσέθεσε:

«Οι εταιρείες όμως, για να επιβιώσουν και να υπάρχουν πλοία και μετά το Σεπτέμβριο, θα πρέπει να μειώσουν τα κόστη λειτουργίας του πλοίου. Η πολιτεία πρέπει να εξετάσει τρόπους μείωσης του κόστους αυτού, με παρεμβάσεις στο καθεστώς δρομολόγησης των πλοίων κ.λπ.»

Σε υπόμνημα που έχει καταθέσει η Ένωση Επιχειρήσεων Ναυτιλίας για το θέμα των άγονων γραμμών μεταξύ άλλων επισημαίνει:

«Η μείωση των ποσών των επιδοτήσεων των γραμμών δημόσιας υπηρεσίας έρχονται να επιφέρουν πλήγμα στην οικονομική επιβίωση των εταιρειών μας, αφού προηγουμένως επί σειρά ετών εδέχθησαν πρωτοφανή επίθεση από μέρους των ΜΜΕ για δήθεν υψηλές επιδοτήσεις, χωρίς ουδέποτε να γίνει σύγκριση των οικονομικών και αριθμητικών μεγεθών μεταξύ κόστους λειτουργίας, μέσω μεταφοράς και αριθμού μεταφερόμενων αντίστοιχα επιβατών μεταξύ ΟΣΕ και ακτοπλοΐας.

* Μία μείωση των κονδυλίων σπατάλης του επιδοτούμενου ΟΣΕ και η ταυτόχρονη μεταφορά ισόποσων χρηματικών ποσών θα έδιδε τη δυνατότητα να μην υπάρξουν επιπτώσεις στην ακτοπλοΐα από την επιχειρούμενη και αν όχι ήδη προαποφασισθείσα μείωση επιδοτήσεων κατά 7.000.000 ευρώ, μόνο για τις παρακολουθούμενες γραμμές δημόσιας υπηρεσίας του ΥΠΟΙΑΝ, χωρίς να γνωρίζουμε το τελικό ποσό της μείωσης που θα προταθεί από τους υπηρεσιακούς παράγοντες της ΓΓΑΝΠ του ΥΠΥΜΔ στο ΣΑΣ της 29/7/2010.

* Λόγω των υφιστάμενων προβλημάτων που αντιμετωπίζουν κάποιες εταιρείες, οι οποίες εμπίπτουν στο νόμο περί βασικού μετόχου, παρακαλείστε όπως μεριμνήσετε για την εξεύρεση βιώσιμης λύσεως, ώστε αυτές να μην αποκλείονται από τους εν λόγω μειοδοτικούς διαγωνισμούς. Είναι γνωστό ότι σε πολλές πλοιοκτήτριες εταιρείες καθημερινά το ποσοστό του 1%, το οποίο απαιτεί ο νόμος περί βασικού μετόχου, μπορεί να τροποποιηθεί με αγοραπωλησίες μετοχών, οπότε υπάρχει ο κίνδυνος με διαφορά ενός λεπτού της ώρας μία εταιρεία να συμμετέχει ή να αποκλείεται από κάποιο διαγωνισμό».source:protothema.gr
top