"Τύλιξε µε το καλώδιο τον 

λαιµό µου. Πρέπει να δουλέψεις"!


"Τύλιξε µε το καλώδιο τον λαιµό µου. “Πρέπει να δουλέψεις"!
Σε έναν χώρο στο κτίριο της πρεσβείας των Φιλιππίνων στο Κουβέιτ εκατοντάδες γυναίκες περιµένουν να επιστρέψουν στην πατρίδα τους. Οι γυναίκες αυτές, και εκατοντάδες ακόµη, κατάφεραν να σπάσουν τα δεσµά µιας σύγχρονης, απάνθρωπης δουλείας.

Στο Κουβέιτ εργάζονταν ως οικιακές βοηθοί. Πολλές φορές, όµως, έπεφταν θύµατα ξυλοδαρµού και σεξουαλικής κακοποίησης. Σε κάποιες περιπτώσεις, έµεναν απλήρωτες για µήνες ή και για χρόνια. Μια 23χρονη γυναίκα, η οποία προτιµά να συστηθεί µόνο µε το µικρό της όνοµα, περιγράφει πώς ο κουβεϊτιανός εργοδότης της επιχείρησε να την πνίξει µε το καλώδιο ενός φορτιστή από κινητό τηλέφωνο. «Τύλιξε µε το καλώδιο τον λαιµό µου. Με έπνιγε. “Πρέπει να δουλέψεις”, ούρλιαζε».
Μια φίλη της προσθέτει: «Πάντα ουρλιάζουν. Σε βάζουν να δουλεύεις όλη µέρα και όλη νύχτα. Σε χτυπάνε. Κι έπειτα δεν σε πληρώνουν».

Η 23χρονη Ανουµπάι ζει έξι µήνες στην πρεσβεία περιµένοντας να εκδικαστεί η υπόθεσή της. «Οι εργοδότες εδώ δεν είναι καλοί. Πήραν το διαβατήριο και το εισιτήριό µου. Μου χρωστάνε χρήµατα. Θέλω µόνο να πάρω τα χρήµατά µου και να γυρίσω στην πατρίδα µου», λέει. Η σκηνή αυτή επαναλαµβάνεται σε αρκετές πρεσβείες στο Κουβέιτ. Περίπου 700 γυναίκες έχουν βρει καταφύγιο στην πρεσβεία της Ινδονησίας, 60 στην πρεσβεία του Νεπάλ, περίπου 70 στην πρεσβεία της Αιθιοπίας. «Κάθε µέρα έρχονται όλο και περισσότερες γυναίκες. Πολλές από αυτές έχουν ξυλοκοπηθεί άσχηµα, κάποιες έχουν βιασθεί», λέει η Ανουµπάι.

Τον περασµένο µήνα δηµοσιεύθηκε στον Τύπο του Κουβέιτ η ιστορία µιας γυναίκας από τις Φιλιππίνες που βασανίστηκε µέχρι θανάτου από τον εργοδότη της. Κάποια άλλη έπεσε από το παράθυρο στο κενό, όταν ο εργοδότης ανακάλυψε ότι ετοιµαζόταν να φύγει. Μια τρίτη, από τη Σρι Λάνκα, αποκάλυψε ότι υποχρεώθηκε να εργάζεται επί 13 χρόνια χωρίς να πληρώνεται. Οι πρεσβείες παρέχουν σε αυτές τις γυναίκες τρόφιµα, φάρµακα και νοµική υποστήριξη. Το Κουβέιτ έχει τον δεύτερο µεγαλύτερο αριθµό µεταναστών εργαζοµένων στις χώρες της Μέσης Ανατολής, µετά τη Σαουδική Αραβία. Οι νόµοι της χώρας όµως τους προσφέρουν ελάχιστη προστασία.
source:madata.gr
top