Οι μεταφορές αλλάζουν τα 

Logistics...




Νέος χάρτης στον κλάδο των εταιρειών logistics διαμορφώνεται, μετά την οριστικοποίηση του νομοσχεδίου για την απελευθέρωση των κλειστών επαγγελμάτων και δη των μεταφορών.

Έως και 75% μειώθηκε το μεταφορικό κόστος στις Ηνωμένες Πολιτείες, όταν τη δεκαετία του 1990 «άνοιξαν» οι μεταφορές. Ο μέσος όρος μείωσης των μεταφορικών κομίστρων, σε άλλες χώρες που άνοιξαν το επάγγελμα, ήταν 25%. Για την Ελλάδα, η πρώτη πρόβλεψη έρχεται από το ΕΒΕΑ και κάνει λόγο για 1,5% έως 2,5% ετησίως.

Αυτό που παρατηρήθηκε εντόνως σε άλλες χώρες που απελευθέρωσαν τις μεταφορές, ήταν ότι δημιουργήθηκαν οικονομίες κλίμακας, τέτοιες, που επέτρεψαν σε εταιρείες logistics να οργανωθούν, να συστήσουν εταιρείες να συνεργαστούν με τους ιδιοκτήτες φορτηγών και τελικά να πετύχουν ακόμα μεγαλύτερη μείωση του κόστους μεταφοράς.


Πάντως, μέχρι σήμερα, τόσο τα logistics, όσο και οι διαμεταφορείς, δεν επιτρεπόταν να έχουν άδειες και οι σχέσεις τους με τους ιδιοκτήτες φορτηγών, έχει τη μορφή ενοικίασης αυτοκινήτων, συνήθως ανά ημέρα. Κατά μέσο όρο, το κόστος φθάνει στα 120 ευρώ, κάτι που δημιουργεί ερωτηματικά για τον τελικά συμφέρει η δημιουργία ιδιόκτητου στόλου από της εταιρείες logistics και να επωμισθούν κόστη που τώρα δεν υφίστανται(ασφαλιστικές εισφορές, καύσιμα, ασφαληστήρια συμβόλαια κ.λ.π.).
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του nooz.gr, επικεφαλής του κλάδου των εταιρειών logistics, είχαν μέσα στην εβδομάδα αλλεπάλληλες συναντήσεις και συνομιλίες, προκειμένου να εκπονήσουν μελέτη ως προς τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της απελευθέρωσης των μεταφορών.

Στο σύνολο της Ευρωζώνης, η χώρα μας αποτελεί τη μόνη εξαίρεση, όπου η αδειοδότηση των μεταφορών, παραμένει «κλειστή».

Αξίζει να σημειωθεί ότι: μεταφορικά και αποθήκευση των προϊόντων, σημαίνει επιβάρυνση κατά 33% της τιμής των προϊόντων.

«Κατά τη διάρκεια του επόμενου έτους θα απελευθερωθούν κλειστά επαγγέλματα με τη μείωση των καθορισμένων αμοιβών και άλλων περιορισμών για τους δικηγόρους, τα φαρμακεία, τους συμβολαιογράφους, τους μηχανικούς, τους αρχιτέκτονες, τις οδικές μεταφορές και τους λογιστές», αναφέρεται στο κεφάλαιο του Μνημονίου που αφορά τη βελτίωση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος και την ενίσχυση του ανταγωνισμού της αγοράς.


Ο δεκάλογος των πλεονεκτημάτων της απελευθέρωσης
Έρευνα του ΕΒΕΑ

Σύμφωνα με έρευνα του ΕΒΕΑ, εάν η χώρα μας ακολουθήσει το μοντέλο της σταδιακής απελευθέρωσης της αγοράς των οδικών εμπορευματικών μεταφορών, θα προκύψουν τα εξής οφέλη:

1ον:Σημαντική μείωση των κομίστρων, υπολογίζεται από 1,5% έως 2,5% ετησίως.
2ον:Η μείωση των κομίστρων θα οδηγήσει σε μείωση του γενικού δείκτη τιμών καταναλωτή από 0,2% έως 0,3% ετησίως.
3ον:Θα έχουμε αύξηση του αριθμού των επιχειρήσεων στον κλάδο. Υπολογίζεται σε περίπου 2% ετησίως.
4ον: Ενίσχυση της απασχόλησης, μεταξύ 3% και 4% ετησίως
5ον: Σημαντική ενίσχυση της παραγωγικότητας 1,5%-2,5%
6ον:Βελτίωση της ποιότητας των παρεχομένων υπηρεσιών
7ον:Εισαγωγή καινοτομιών και έμφαση στη νέα τεχνολογία
8ον:Υποχώρηση του λειτουργικού κόστους των επιχειρήσεων 2,5-4,5% ετησίως
9ον:Υποχώρηση μέσης ηλικίας του στόλου, με βελτίωση της οδικής ασφάλειας και μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων, άρα σημαντική ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του κλάδου και
10ον: Το όφελος για την οικονομία εκτιμάτε από 700 εκατ. ευρώ έως 1,4 δισ. ευρώ.



«Σύγχρονος διαμετακομιστικό κέντρο η Ελλάδα»

Χάρης Τσιόκας, Γενικός γραμματέας του υπουργείου Μεταφορών

«Ανοίγουμε μια νέα σελίδα και στον τομέα της εφοδιαστικής αλυσίδας. Ενεργοποιούμε το νόμο με καθαρούς και αξιόπιστους όρους που αφορά στη δημιουργία εμπορευματικών κέντρων σε τρεις μεγάλες ενότητες:
*Η πρώτη ενότητα, αφορά στη δημιουργία εμπορευματικών κέντρων, μέχρι 100 στρέμματα.
*Η δεύτερη ενότητα, μέχρι 250 στρέμματα και
*Η τρίτη ενότητα, είναι πάνω από 600 στρέμματα.
Σ αυτές τις ενότητες, ο πολίτης θα έχει πρόσβαση με απλό τρόπο, στην άδεια, έτσι ώστε να έχει τη δυνατότητα να δημιουργήσει υποδομή.
Παράλληλα, θεωρούμε απαραίτητη υποχρέωση, να ολοκληρώσουμε αυτό το μοντέλο ενεργοποίησης της εφοδιαστικής αλυσίδας με τη δημιουργία και νέων εμπορευματικών κέντρων που κύρια θα έχουν αναφορά στις αποθήκες. Μιλάμε για εμπορευματικά κέντρα, εκτάσεως 10 στρεμμάτων, τα οποία θα λειτουργήσουν κατά το πρότυπο των μικρών εμπορευματικών κέντρων που λειτουργούν σε πολλές χώρες του πυρήνα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Μ αυτό τον τρόπο, διεκδικούμε η Ελλάδα να έχει αξιόπιστους και καθαρούς κανόνες για να μετεξελιχθεί σε σύγχρονο διαμετακομιστικό κόμβο.»






Τι είναι τα logistics;
Τα logistics και εφοδιαστική αλυσίδα συνδέονται άρρηκτα

Logistics είναι εκείνο το τμήμα της Διαχείρισης Εφοδιαστικής Αλυσίδας που σχεδιάζει, υλοποιεί και ελέγχει την αποδοτική και αποτελεσματική κανονική και αντίστροφη ροή και αποθήκευση των προϊόντων, υπηρεσιών και των σχετικών πληροφοριών από το σημείο προέλευσης τους έως το σημείο κατανάλωσης τους, ώστε να ικανοποιηθούν οι απαιτήσεις των πελατών. Ενδεικτικές περιοχές εφαρμογών των Logistics περιλαμβάνουν τα: Business Logistics, Systems Logistics, Maritime Logistics, Logistics Υγείας, Logistics Στρατού, Περιβαλλοντικά Logistics, City Logistics, Crisis Logistics, Logistics Υπηρεσιών, Agro-logistics και Reverse Logistics.

Τα Logistics βρίσκουν εφαρμογή σε δύο κυρίως πεδία.
· Το πρώτο πεδίο είναι η επιχείρηση, η οποία πρέπει να οργανώσει την εισροή, την εσωτερική διακίνηση και την εκροή υλικών και προϊόντων κατά τέτοιον τρόπο, έτσι ώστε να εξασφαλίζει τη μέγιστη ικανοποίηση των πελατών της.
· Το δεύτερο πεδίο είναι η εφοδιαστική αλυσίδα, η οποία αποτελείται από όλες εκείνες τις επιχειρήσεις και οργανισμούς που είναι απαραίτητοι έτσι ώστε ένα προϊόν, από πρώτες ύλες να καταλήξει στον τελικό πελάτη. Η αποτελεσματική οργάνωση και διοίκηση της ροής προίόντων και πληροφοριών σε αυτήν την αλυσίδα αποτελεί επιτακτική ανάγκη σε μία παγκοσμιοποιημένη και ψηφιακή οικονομία, όπου ο ανταγωνισμός από ατομικός (επιχείρηση εναντίον επιχείρησης) γίνεται συλλογικός (εφοδιαστική αλυσίδα εναντίον εφοδιαστικής αλυσίδας).
source:nooz.gr
top