Άρθρα βάσει του κριτηρίου του 

εκδότη ή των προτιμήσεων των αναγνωστών;

Προβληματισμό έχουν προκαλέσει σε μεγάλα Μέσα τα σύγχρονα εργαλεία της τεχνολογίας του διαδικτύου, που παρέχουν σαφείς πληροφορίες για τις επιλογές των αναγνωστών στα θέματα που αναρτώνται σε μια ειδησεογραφική ιστοσελίδα. Η γνώση των περισσότερο δημοφιλών άρθρων, του χρόνου που μένουν οι αναγνώστες στη σελίδα ενός κειμένου, ακόμα και οι οικονομικές εισφορές από τις διαφημίσεις που προβάλλονται σε αυτή τη σελίδα φαίνεται να έχουν ξεκινήσει ένα διάλογο στο εξωτερικό για το αν τα Μέσα πρέπει να επηρεάζονται από τις προτιμήσεις των αναγνωστών ή να διατηρήσουν το δικό τους κριτήριο ανάρτησης μιας είδησης...
«Πώς μπορείς να πεις ότι δεν σε ενδιαφέρει το τι πιστεύει ο πελάτης» διερωτάται ο Alan Murray, υπεύθυνος του διαδικτυακού τόπου της Wall Street Journal. «Εμείς ενδιαφερόμαστε πολύ για την άποψη των αναγνωστών μας. Αλλά και οι αναγνώστες μας ενδιαφέρονται για το κριτήριό μας στην επιλογή μιας είδησης. Συνεπώς, προσπαθούμε να ισορροπήσουμε αυτά τα δύο».
Οι εκδότες της εφημερίδας παρακολουθούν στενά τις μετρήσεις του διαδικτύου. Συνήθως η ημέρα τους ξεκινά με τη μελέτη των στατιστικών αυτών, μεταξύ των οποίων η αναζήτηση των δημοφιλέστερων όρων που αναζητούνται στην ιστοσελίδα WSJ.com, ποια άρθρα έχουν προτιμηθεί περισσότερο από τους αναγνώστες και ποιες δημοσιεύσεις αναπαράγονται στο Twitter.
Στην Washington Post, μια οθόνη που δείχνει κατά τη διάρκεια όλου του 24ώρου τον αριθμό των μοναδικών χρηστών στην washingtonpost.com, πόσα άρθρα διαβάζει κάθε χρήστης, από ποια ιστοσελίδα έρχονται αυτοί οι χρήστες κτλ, βρίσκεται σε περίοπτη θέση στην αίθουσα σύνταξης. Μια κόκκινη ή πράσινη γραμμή δείχνει το στόχο κάθε πληροφορίας, καταγράφοντας αν ο στόχος του κάθε μήνα για το συγκεκριμένο δεδομένο έχει επιτευχθεί ή όχι. Σχεδόν 120 εργαζόμενοι της εφημερίδας λαμβάνουν καθημερινά ένα email που δείχνει τις αποδόσεις της ιστοσελίδας βάσει 46 δεικτών που παρακολουθούνται συστηματικά.
Η Washington Post κάλυψε σε μεγάλο βαθμό τις πρόσφατες βρετανικές εκλογές στην διαδικτυακή και έντυπη έκδοσή της. Από τα στατιστικά δεδομένα που κατέγραψε, προέκυψε ότι οι αναγνώστες της δεν έδειξαν αρκετό ενδιαφέρον για το ζήτημα. Ένα από τα 5 δημοφιλέστερα θέματα του τελευταίου έτους δεν ήταν πολιτικό, αλλά ένα άρθρο για τα υποδήματα Crocs. Οι εκδότες το απέδωσαν στο γεγονός ότι το Yahoo είχε link του άρθρου. Παρόλα αυτά, δεν ανάρτησαν περισσότερα θέματα για τα Crocs και η κάλυψη των βρετανικών εκλογών συνέχισε με τους ίδιους ρυθμούς.
Ο υπεύθυνος ανάλυσης των στατιστικών δεδομένων που παρέχει το διαδίκτυο της εφημερίδας Raju Narisetti υποστηρίζει πως αντιμετωπίζει τις μετρήσεις του ίντερνετ ως ένα εργαλείο που θα τον βοηθήσει να αποφασίσει πως θα αξιοποιήσει καλύτερα τις πηγές του διαδικτύου. «Αναρωτιόμαστε: Τι μπορούμε να κάνουμε για να γίνει το ίντερνετ περισσότερο ελκυστικό; Να προσθέσουμε photo gallery στα θέματα. Να ασχοληθούμε με θέματα που έχουν προταθεί από χρήστες;». Σύμφωνα με τον Narisetti, τα διαθέσιμα στοιχεία έχουν συμβάλλει σημαντικά στους σημερινούς συρρικνωμένους προϋπολογισμούς των αιθουσών σύνταξης. «Όταν χρειάστηκε να περικόψω προσωπικό, μελέτησα τα θέματα που δεν προτιμούσαν οι αναγνώστες. Ανακάλυψα ότι τα μεγάλης διάρκειας βίντεο δεν τραβούσαν, οπότε μείωσα και το προσωπικό του αντίστοιχου τμήματος» εξηγεί.source:tvxs.gr
top