Τελικά τα κινητά τηλέφωνα 

θα αντικαταστήσουν τις 

παιχνιδοκονσόλες χειρός;

Η βιομηχανία βιντεοπαιχνιδιών διέρχεται σήμερα μια παραδειγματική μεταβολή καθώς το ενδιαφέρον στρέφεται μακριά από τις κονσόλες και υπολογιστές χειρός και μετατοπίζεται ταχέως στην αναπτυσσόμενη αγορά κινητής τηλεφωνίας.

Όντως, και σύμφωνα με το iSuppli, όλο και περισσότερα κινητά τηλέφωνα είναι ικανά να παίζουν παιχνίδια με αρκετά ανεπτυγμένα γραφικά. Ξεπερνούν κατά πολύ μάλιστα σε αριθμό, κονσόλες και συσκευές χειρός που δημιουργήθηκαν έχοντας σαν αποκλειστική λειτουργία το gaming.
Μέσα στο 2010, ο αριθμός παιχνιδιών που κατασκευάστηκαν για να έχουν εφαρμογή σε κινητά τηλέφωνα έχει προβλεφθεί να φτάσει το 1,27 δισεκατομμύρια (αύξηση 11,4% σε σχέση με πέρσι) δήλωσε στο TG Daily, η αναλυτής του iSupply Pamela Tufegdzic.
Σε αντίθεση ο αντίστοιχός αριθμός παιχνιδιών που κατασκευάστηκαν για κονσόλες και συσκευές χειρός για την ίδια περίοδο αναμένεται να υποστεί μεγάλη μείωση. Το 2009 κατασκευάστηκαν 39.9 εκατομμύρια μονάδες παιχνιδιών ενώ το 2010 προβλέπεται μείωση της τάξης του 2,5% που μεταφράζεται σε 38.9 εκατομμύρια μονάδες παιχνιδιών σε παραγωγή.
Η Tufegdzic επίσης δήλωσε πως αυτό το σημαντικό προβάδισμα που έχουν πάρει τα κινητά τηλέφωνα, θα συνεχίσει υφίσταται και στο προσεχές μέλλον με το χάσμα μάλιστα να μεγαλώνει δραματικά.
Όσοι επιθυμούν βέβαια μια ανώτερη εμπειρία gaming, χωρίς δεύτερη σκέψη θα επιλέξουν είτε μια κονσόλα ή την συσκευή χειρός. Οι πωλήσεις όμως και για τις δύο πλατφόρμες έχουν την τάση να αυξάνονται και να μειώνονται έχοντας σαν βάση τις ιδιαιτερότητες της ανάπτυξης του προϊόντος, τα αγοραστικά πρότυπα των καταναλωτών καθώς και τις οικονομικές εξελίξεις.”
Πιο συγκεκριμένα, η ανάπτυξη τόσο για τις κονσόλες όσο και για τις συσκευές χειρός έχει επιβραδυνθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια. Τόσο το PlayStation 3 και οι φορητές κονσόλες της Sony, το Xbox 360 της Microsoft καθώς και το Wii από την Nintendo, έχουν καταλήξει σε μια ώριμη φάση του επιμέρους κύκλου της ζωής τους με την αγορά να έχει φθάσει σε κορεσμό.
Σε αντίθεση όμως τα κινητά τηλέφωνα και πιο συγκεκριμένα τα smartphones όπως για παράδειγμα το iPhone της Apple παρουσιάζουν μια συνεχή ανάπτυξη και ευημερία. Οι συγκεκριμένες συσκευές, έχουν επίσης το προνόμιο να απευθύνονται σε μια ευρεία μάζα αγοραστικού κοινού ενώ από την άλλη οι κονσόλες καθώς και οι συσκευές χειρός μπορούν να θεωρηθούν ως προϊόντα για λίγους.
Ωστόσο, η Tufegdiz αναγνώρισε πως, παρόλες τις δυστοκίες οι κονσόλες συνεχίζουν να αντιστέκονται αξιοπρεπώς.
Επίσης, χαρακτηριστικά όπως η ανίχνευση της κίνησης σε κονσόλες όπως το Sony Move και το Kinect από την Microsoft που αναμένεται να κυκλοφορήσουν μέσα στο 2011, δίνουν μια μορφή ελπίδας στους κατασκευαστές των συγκεκριμένων συσκευών, πως η προβλεπόμενη κρίση θα μειωθεί.
Εξάλλου, κατά το τέλος του 2012, οι 3 κολοσσοί της βιομηχανίας παιχνιδιών, αναμένεται να κυκλοφορήσουν στην αγορά τις κονσόλες επόμενης γενιάς, γεγονός που θα συμβάλει σημαντικά στην αύξηση των εσόδων.
Η Tufegdiz πρόσθεσε επίσης πως οι κονσόλες του μέλλοντος είναι πιθανό να γίνουν αναπόσπαστο κομμάτι ενός σύγχρονου ‘’ψηφιακού’’ σαλονιού.
Καθώς, όλο και περισσότερες υπηρεσίες multimedia γίνονται διαθέσιμες διάμεσο του διαδικτύου, οι κονσόλες θα εξελιχθούν σε πραγματικά κέντρα ψυχαγωγίας, επιτρέποντας υπηρεσίες όπως το media streaming, απευθείας προβολή βίντεο ή και φωτογραφίας σε συσκευές όπως τηλεοράσεις και ηλεκτρονικοί υπολογιστές αρκεί οι τελευταίες να το υποστηρίζουν.
Έχοντας τέτοια χαρτιά πλέον στα χέρια τους οι κατασκευαστές για κονσόλες ευελπιστούν στην αύξηση των κερδών και στην ανάκαμψη της άλλοτε αυτοκρατορίας.
Τέλος, όλα αυτά μας οδηγούν στο συμπέρασμα πως τόσο οι κονσόλες όσο και οι συσκευές χειρός έχουν χάσει πολύτιμο έδαφος από τους απρόσμενους συναγωνιστές τους, όμως η παρουσία τους θα συνεχίσει να είναι αισθητή σε ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον.
source:cosmo.gr
top