Αγώνας εξοπλισμών» 
για Google και Microsoft...


Παναγιώτης Αθανάσαινας
Αλλάζουν οι συνήθειες των Αμερικανών σε ότι αφορά την αναζήτηση στο Διαδίκτυο, καθώς αυξάνονται σημαντικά εκείνη που βασίζονται μεν στη Google για τις βασικές τους αναζητήσεις, ωστόσο στρέφονται στη Bing για πιο εξειδικευμένες εργασίες.
«Χρησιμοποιούσα αποκλειστικά τη μηχανή της Google στο παρελθόν, όσο όμως περισσότερο χρησιμοποιούσα τη Bing τόσο περισσότερο μου άρεσε», εξήγησε ο Πολ Κάλαν, φωτογράφος από το Σικάγο. «Πηγαίνω στη Google μάλλον περισσότερο από συνήθεια». Αν και το μερίδιο αγοράς της μηχανής της Microsoft εξακολουθεί να κυμαίνεται στο 12,5% την ώρα που η Google κρατάει τα σκήπτρα με 62,6%, οι νέες τάσεις δείχνουν μείωση της ψαλίδας υπέρ της Bing. Κάτι τέτοιο φαίνεται να αντιλαμβάνεται και η τελευταία, παρακολουθώντας στενά τις κινήσεις της Bing, ειδικά τα διάφορα εργαλεία όπως η ταξιδιωτική μηχανή αναζήτησης, η σύνδεση περισσότερων λειτουργιών με κοινωνικά δίκτυα αλλά και η αναζήτηση φωτογραφιών.
Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι η αναγέννηση της διαδικτυακής αναζήτησης που έχει ως συνέπεια την ανάπτυξη περισσότερων εξειδικευμένων εργαλείων για τους χρήστες που αναζητούν περισσότερα από τα απλά μπλε links στα αποτελέσματα των αναζητήσεων τους. Στην περίπτωση των δύο εταιρειών, ο ανταγωνισμός έχει λάβει μια ιδιόμορφη τροπή: Την ώρα που η Microsoft δεχόταν τα αλλεπάλληλα χτυπήματα της Google στην αγορά των μηχανών αναζήτησης, περνάει πλέον στην αντεπίθεση. Καθώς οι νέες λειτουργίες και δυνατότητες των μηχανών αναζήτησης εξελίσσονται με γοργούς ρυθμούς, πολλοί αναλυτές κάνουν λόγο για «αγώνα εξοπλισμών» στη νέα εποχή της διαδικτυακής αναζήτησης.
Αξιωματούχοι της Google συμφωνούν ότι ο ανταγωνισμός έχει ενταθεί, σπεύδοντας όμως να τονίσουν ότι οι δικές τους κινήσεις είναι απλά διορθωτικές κινήσεις προσαρμογής απέναντι σε μια νεότερη μηχανή, όπως είναι η Bing. Η αντιπρόεδρος του ομίλου της Google, Μαρίσα Μάγιερ, τόνισε μάλιστα ότι οι εξελίξεις στη μηχανή της εταιρείας της δεν έρχονται ως απάντηση στη Bing. «Πολλές από τις νέες λειτουργίες τις σχεδιάζαμε εδώ και πολύ καιρό».
Τα οφέλη για τη Microsoft δεν είναι καθόλου ευκαταφρόνητα. Κέρδισε μερίδιο αγοράς 4,7% από την ημέρα λειτουργίας της Bing το Μάιο του 2009, ενώ η συμφωνία της με τη Yahoo έχει αποδειχθεί ιδιαίτερα επωφελής. Έτσι, παρά το ότι η Google συντηρεί το μεγάλο της προβάδισμα, οι αναλυτές φαίνονται εντυπωσιασμένοι από τις επιδόσεις της Bing. Εξάλλου, το εγχείρημα κατασκευής μιας ταχύτερης, πιο ευέλικτης και ακριβούς μηχανής αναζήτησης από αυτή της Google, είναι μια τεράστια πρόκληση από μόνο του στην οποία δεν κατάφεραν να ανταποκριθούν πολλές εταιρείες πριν τη Microsoft.
Ο τεχνολογικός κολοσσός έχει δαπανήσει εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια για την κατασκευή υπολογιστικών κέντρων ικανών να στηρίξουν μια μηχανή αναζήτησης παγκόσμιας απήχησης αλλά και για την εξαγορά μικρότερων εταιρειών με τεχνογνωσία σε εξειδικευμένους τομείς. Ταυτόχρονα έχει χρηματοδοτήσει τους ίδιους τους καταναλωτές, μέσα από προγράμματα επιστροφής χρημάτων, αλλά και το δίκτυο συνεργατών που εμφανίζονται διατεθειμένοι να προβάλλουν τη Bing. Έτσι εξηγείται και η δαπάνη 2,36 δισεκατομμυρίων δολαρίων που κατέγραψε το τμήμα online υπηρεσιών της εταιρείας, την ώρα που τα έσοδα δεν ξεπέρασαν τα 2,2 δισεκατομμύρια.
Η Google από την άλλη, ενσωμάτωσε και αυτή τις δικές της νέες λειτουργίες, που σε κάποιες περιπτώσεις μοιάζουν πολύ με αυτές της Bing. Για παράδειγμα, παρουσίασε και αυτή τα δικά της εργαλεία για αριστερόχειρες, ενώ δίνει πλέον και αυτή τη δυνατότητα να εμφανίζεται κάποια φωτογραφία τοπίου ως background στην κεντρική σελίδα της μηχανής, χαρακτηριστικό στοιχείο της Bing από την πρώτη ημέρα λειτουργίας της.
Οι ιθύνοντες στη Google συχνά λένε ότι η Microsoft τείνει να υπερφορτώνει τα προγράμματα της με λειτουργίες που οι χρήστες δεν έχουν ανάγκη, καθιστώντας τελικά το προϊόν πιο βαρύ και δυσκίνητο. Πλέον όμως, η Google φαίνεται διατεθειμένη να μπει σε αυτό τον «πόλεμο χρηστικότητας» με τη Bing, κρίνοντας από τα νέα χαρακτηριστικά που σταδιακά παρουσιάζει η μηχανή της Google.
source:kathimerini.gr
top