Κίνα: To Ιντερνετ, «δεξί» χέρι των καταναλωτών...
Πέρα από διεξοδικές συζητήσεις και σχόλια, η κοινότητα προχωρά και σε αγορά εκπτωτικών κουπονιών και ενίοτε σε διαδικτυακές διαμαρτυρίες.


Με 420 εκατομμύρια χρήστες online, η Κίνα έχει εξελιχθεί σε χώρα όπου κάθε brand χρειάζεται να προσέχει. Πρόσφατη έρευνα καταδεικνύει το γεγονός ότι όσο περισσότερο διεισδύει το Ιντερνετ, τόσο αυξάνονται οι πιθανότητες για καταναλωτικές αποφάσεις έπειτα από συζήτηση και έρευνα.
Η online κοινότητα φροντίζει να χτίζει ή να καταστρέφει πολύ γρήγορα την εικόνα μιας εταιρείας με τους Κινέζους να έχουν στο ενεργητικό τους 13 εκατομμύρια δημοσιευμένα σχόλια κάθε μήνα σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης όπως το Kaixin. Από την έρευνα προκύπτει ότι, αναλογικά, οι συγκεκριμένοι χρήστες βασίζονται περισσότερο στο Ιντερνετ για αγορές σε σχέση με τους χρήστες στη Δύση. Περίπου το 60% των χρηστών στην Κίνα δήλωσαν ότι ενημερώνονται από ιστοσελίδες σύγκρισης, συμμετέχουν σε φόρουμ και blogs επηρεάζοντας έτσι τις αποφάσεις αγοράς. Την ίδια στιγμή, στις ΗΠΑ λιγότερο από το 20% των χρηστών πράττουν παρομοίως.
Πέρα όμως από διεξοδικές συζητήσεις και σχόλια, η κοινότητα προχωρά και σε αγορά εκπτωτικών κουπονιών και ενίοτε σε διαδικτυακές διαμαρτυρίες. Οι Κινέζοι καταναλωτές αντιπροσωπεύουν περισσότερη ατομικότητα απ’ ότι πριν, προσπαθώντας όχι μόνο να είναι «μέσα» στη μόδα αλλά και να εκφράζουν το δικό τους ατομικό στυλ από τα προϊόντα που αγοράζουν.
Είναι πλέον στην κουλτούρα τους να συζητούν κάθε τι που συμβαίνει στην αλυσίδα παραγωγής από το τι προϊόν θα αγοράσουν μέχρι το ποια είναι η ποιότητα εξυπηρέτησης πελατών μετά την πώληση. Και είναι κάτι που συμβαίνει όχι μόνο στα μεγάλα αστικά κέντρα αλλά και στις λιγότερο ανεπτυγμένες πόλεις.source:kathimerini.gr
top