Στα 1,7 δισεκατομμύρια 
δολάρια η διαφημιστική δαπάνη 
στα social media...


Τα 1,7 δισεκατομμύρια δολάρια θα φτάσει η διαφημιστική δαπάνη στα κοινωνικά δίκτυα για το 2010, αντιπροσωπεύοντας το 6,7% του συνόλου τις διαφημιστικής δαπάνης των ΗΠΑ, σύμφωνα με την τελευταία έρευνα του eMarketer.
Το ποσό αυτό είναι αυξημένο κατά 20% σε σχέση με το 2009, ενώ για το 2011 η έρευνα προβλέπει περαιτέρω αύξηση της τάξης του 24%. Τα στοιχεία εξηγούν το λόγο που η Google, ο μεγαλύτερος παίχτης της αγοράς της online διαφήμισης λαμβάνει πλέον σοβαρά το ενδεχόμενο δραστηριοποίησης της στα κοινωνικά δίκτυα, ενώ το Facebook προσπαθεί με κάθε τρόπο να διασφαλίσει τη θέση του ως κυρίαρχο δίκτυο του Web.
Η σταδιακή οικονομική ανάκαμψη και η αυξανόμενη σημασία που λαμβάνουν τα κοινωνικά δίκτυα στα διαφημιστικά budget είναι οι δύο λόγοι στους οποίους οφείλεται αυτή η αύξηση στη διαφημιστική δαπάνη. Προηγούμενη πρόβλεψη του eMarketer έκανε λόγο για αξία αγοράς 1,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων, ενώ οι «ισχυρές επιδόσεις της online διαφήμισης γενικότερα αλλά και των οικονομικών αποτελεσμάτων του Facebook ειδικότερα» οδήγησαν στην προς τα πάνω αναθεώρηση των προβλέψεων.
Δεν προκαλεί έκπληξη ότι στο Facebook αντιστοιχεί περισσότερη από τη μισή διαφημιστική δαπάνη. Σε συνέντευξη του, ο Μάρκ Ζούκερμπεργκ, επιβεβαίωσε τις προβλέψεις αναλυτών για εταιρικά έσοδα που θα κυμανθούν στο 1,1 δισεκατομμύρια δολάρια για το 2010.
Για το Twitter από την άλλη, το άλλο μεγάλο κοινωνικό δίκτυο, η κατάσταση διαφέρει σε κάποιο βαθμό και δεν αναμένει τους εντυπωσιακούς ρυθμούς ανάπτυξης εσόδων του Facebook, τουλάχιστον για το τρέχον έτος. Από το 2011 ωστόσο, όταν και θα εγκαινιασθεί η νέα πλατφόρμα διαφήμισης προϊόντων της υπηρεσίας, το μερίδιο του στη διαφημιστική «πίτα» αναμένεται να αυξηθεί σημαντικά, με δεδομένο το ενδιαφέρον που έχουν ήδη εκδηλώσει μεγάλα και παραδοσιακά διαδικτυακά brands.
Οι εξελίξεις αυτές δεν προκαλούν έκπληξη στους ειδικούς και σε όσους παρακολουθούν τις εξελίξεις αυτής της αγοράς. Τα στελέχη των διαφημιστικών εταιρειών αλλά και οι διαφημιζόμενοι μπορεί να χαρακτηρίζονται από καθυστέρηση στις τεχνολογικές εξελίξεις και την εκμετάλλευση νέων ευκαιριών, ωστόσο τελικά ακολουθούν τις τάσεις των χρηστών στα νέα μέσα. Πρόσφατα μάλιστα, έκθεση της Nielsen ανέφερε ότι η κοινωνική δικτύωση καταλαμβάνει το 22% του online χρόνου των Αμερικανών, ποσοστό αυξημένο κατά 43% σε σχέση με το 2009.
Την περασμένη εβδομάδα, το eMarketer υπολόγισε ακόμη ότι οι διαφημιζόμενοι θα ξοδέψουν 220 εκατομμύρια δολάρια για προβολή σε social games, ποσό που είναι αυξημένο κατά 183 εκατομμύρια από το προηγούμενο έτος. Σε ότι αφορά μάλιστα την συγκεκριμένη κατηγορία, αξίζει να αναφερθεί ότι το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων των εταιρειών social gaming προέρχεται από τις πωλήσεις ψηφιακών αγαθών, που φτάνουν το 1,6 δισεκατομμύρια δολάρια.source:kathimerini.gr
top